Geckota c-01

Hi Allemaal,

zijn er mensen hier die hands on ervaring hebben met de geckota c-01.
ze worden nu voor 30% minder aangeboden.

ik vroeg me dus af waar ik het mee kan vergelijken en hoe het draagt op de pols (mijne is 17.5cm)


c-01-updated-wbg-silver
graag hoor ik van u

5 likes

Ik kan je vertellen dat een 42 mm van 12 mm dik op een 17,5 pols altijd net dat gevoel geeft van ‘te groot’

Ik zou passen en dan beslissen. Of gewoon kopen en op ellebooghoogte dragen mocht het tegenvallen.

Mijn ervaring hè. Het zijn toffe horloges!

denk vooral dat de lug to lug het probleem gaat zijn, een turtle met afmetingen 45mm dia en 47mm lug to lug draagt prima, maar goed dat is een duiker.

helaas heb ik niet zo een ervaring met chronos. dus wss wordt het bestellen en passen. Het is echter ellendig dat het terugsturen flink wat kost naar engeland.

1 like

Is er geen geckota dealer ergens in je buurt?

ik heb daar nog nooit van gehoord, naar mijn weten is het een engelse webshop.

Ja ik heb er bandjes gekocht. Zeer goede kwaliteit en over de horloges lees ik hetzelfde.

Gewoon bestellen.

Dacht het niet he. Gaan enkel online over de toonbank…

Ja ik las het net. Ik moet nog wennen aan de nieuwe wereld. :eyes:

Ik heb er een aangeschaft toen ze net uit kwamen. De chronowijzer was echter niet goed uitgelijnd en ik heb hem toen direct geretourneerd. Was erg jammer want ik vind ze nog steeds gaaf.

PayPal heeft een retourkostenvergoeding. Ik weet niet precies wat de voorwaarden zijn maar als je het hebt geactiveerd kun je tot 10x per jaar je retourkosten terugkrijgen. denk ik

Geen nieuwe teruggestuurs gekregen? Normaal is watchgecko enorm te prijzen voor zn aftersales service. In ieder geval wel in mijn ervaring.

Hoe viel hij op uw pols?

Dank! Daar heb ik wat aan!

1 like

Draagcomfort was prima op mijn 17cm pols. Ik had echter geen vertrouwen meer in het uurwerk en had geen zin in een tweede miskoop.

haha het is en blijft seiko. je kan echter soms de chrono hand resetten naar de goede positie.

Ja maar dat ging hier dus niet…

helaas, ik ben alleen bang dat ik hem ga houden en dat ik de sarb033 een maand moet uitstellen, en de prijzen weer omhoog zijn van de sarb033, aan de andere kant ben ik bang dat omdat de c-01 uit de productie ligt dat die ook snel op is.

keuzes keuzes

Gewoon een weekje geen bier drinken, niet roken en wat minder luxe eten dan kan je ze beide kopen.
Je moet wat over hebben voor je hobby :+1:t2:

Zit volgens mij een Seiko mecaquartz in? Als ik me niet vergis kun je de stand van de seconden hand dan corrigeren met de pushers en kroon in uitgetrokken positie.

Edit: never mind, zie tweede post ;).

De voorwaarden zijn alleen dat je aantoont dat je iets hebt teruggestuurd en daarvoor hebt betaald. Dus middels een foto van het bonnetje dat je bij PostNL krijgt en een screenshot of zo dat je het hebt geretourneerd. No big deal. Ik heb er twee keer gebruik van gemaakt en netjes het geld gestort gekregen. Overigens kun je 12 keer retourkosten terugkrijgen.

1 like

Thanks voor de uitleg. Klinkt als appeltje eitje dus.

1 like