Ik was op zoek naar bandjes… via via bij Watchgecko beland. Zie ik daar de Geckota horloge’s.
Zelfs op HF was er een schraal topic te vinden over deze horloge’s. Kom ik potverdorie deze tegen, de Geckota K1 L08:
Iets met 40mm , Seiko NH35, saffier, 20mm lugs en 230 euro head-only. Verdomd goede afmetingen en leuke specs. Bandje en verzending erbij maakt het een kleine 300 euro. De looks mogen er zijn, ik vind het esthetisch een erg leuke flieger / fieldwatch.
Ook de andere modellen zien er netjes uit. Ja hommage, ik weet het maar alles is tegenwoordig een kopie van een origineel.
Puur qua looks en prijs heeft dit merk mijn aandacht. Alleen kan ik weinig ervaringen vinden op het forum. Wat vinden we ervan of heeft iemand ervaring met Geckota ondertussen?
Geen ervaring mee helaas, maar op de diverse fora die ik bezoek kom ik eigenlijk enkel positieve reacties tegen. Vooral de afwerking is netjes voor een dergelijke prijs en de algehele prijs / kwaliteitsverhouding is ook OK.
Ik heb hier ook al een aantal bandjes vandaan. Kwaliteit is goed en service wellicht nog beter. Een keer een verkeerde maat band geleverd gekregen. Na een mailtje kreeg ik snel de juiste geleverd en mocht de verkeerde maat gewoon houden.
De pushpins die bij de bandjes geleverd worden voelen ook erg solide aan.
Regelmatig hebben ze ook bandjes tegen scherpe tarieven, omdat het nieuwe modellen zijn en ze bij wijze van proef in de markt worden gezet.
Ik zat gisteren ook op de site te kijken en ook naar dit horloge, aangezien ik de stijl erg mooi vind. Alleen vind ik hier de wijzers niet echt passend, kathedraal-wijzers zouden hier mooier zijn. Jammer, want verder is er eigenlijk niets mis mee.
Ik heb twee Geckota’s gehad. De K1 piloot in 44mm, een erg mooie flieger maar verkocht omdat de Miyota 8215 totaal niet accuraat liep. Daarna nog een K3 V03 gehad, ook met de 8215 (eigenwijze keuze). Erg coole cushion duiker die wel heel accuraat liep maar met 47mm kast was die te groot.
De verbeterde specs van de huidige lijn maken het erg leuke klokjes die ik ook in de gaten blijf houden