Gedachten bij deze 18k Longines?

Zag deze en die sprak me erg aan. Nou weet ik weinig van vintage Longines… Iemand eerste gedachten? Dank!

2 likes

Lijkt me een heel mooi horloge. Maar een foto zou helpen.

O sorry, ik zie de foto nu, ik vond wijzerplaten zonder minuten streepjes altijd een beetje verdacht.

3 likes

Mijn eerste gedachte is helaas een beetje off topic. Dit weekend is het weer helemaal gaaf geworden om berichten op HF te vlaggen. In het Engels zouden ze zeggen: “The Flag’s hip.

Mijn tweede gedachte is dat het echt een waanzinnig mooi horloge is. :heart_eyes:

Mijn derde gedachte is dat ik geen flauw idee heb hoe ik deze horloges moet inschatten, en dat ik zou beginnen met eens aan @septentrio vragen wat hij ervan zegt. Als ik me vergis in wie er de Longines-expert is, zou hij me vast alsnog kunnen vertellen wie het wél is. :joy:

2 likes

Deze Flagship wijzerplaten zijn om eea reden erg vaak opnieuw opgemaakt. Er warer/zijn goede sjablonen in omloop want het font van de ‘flagship’ zelf ziet er meestal wel goed uit, vaak wel groter of kleiner geprint dan origineel. Hier vind ik het ontbreken van de minute track én de ‘swiss’ of ‘swiss made’ wel verdacht.

Overigens vind ik de plaat ‘jonger’ aandoen dan de kast.

Ik bekijk het verder maar gevoelsmatig zou ik al geen interesse meer hebben in dit horloge mocht ik ze zien passeren.

4 likes

Geen idee of het zo hoort… maar wat een korte wijzertjes

1 like

Mij lijkt de wijzerplaat verpoetst. Bij dit soort korte minuten wijzer zie je meestal een minute track daar waar de wijzer ophoudt. Het ontbreken daarvan doet vermoeden dat die eraf is gepoetst. Wellicht te samen met de ontbrekende ‘swiss’ aanduiding.