Gedachten bij deze Omega uit 1956?

Graag maak ik gebruik van jullie expertise. Heeft iemand gedachten bij deze omega uit 1956?

5 likes

Aan de hand van de foto’s zie ik niets raars, maar zou hier geen bumperautomaat in moeten zitten? :thinking: De kast is lekker dik en de lugs lijken ook goed scherp te zijn. Heb je een foto van de binnenkant van het achterdeksel? En een foto van het uurwerk met de rotor aan de andere zijde van het uurwerk?

1 like

Nee, is volgens mij een cal. 501 wat strookt met 1956 en het 15mio serial number.

4 likes

Ah okay, top. Ik ben nu ook benieuwd naar het serienummer inderdaad!

1 like

Hmmm wacht even… cal 501 hoort een sweep seconds te hebben en geen sub seconds.

3 likes

Dan zou het een 491 moeten zijn.

3 likes

Inderdaad.

3 likes

Binnenkant deksel:

Wat word ik toch altijd blij van de enorme kennis en bereidheid mee te denken hier! Dank mannen!!!

6 likes

Nice stamps :slight_smile: sorry, ik kick op stamps als deze

2 likes

Ik had vroeger z’n broer

4 likes

@Warroo horloge ziet er goed uit hoor. Is idd een cal 491. Deze wijzerplaten verouderen vaak in dergelijke ‘spikkels’. Kastje is wel al eens gepolijst maar nog mooi.

Fijn horloge, als de prijszetting wel sub 1k blijft (voor 14kt), 18kt kan nog tikje duurder worden.

1 like

Wel even kijken of alle stempels kloppen met 18kt goud, deze waren namelijk veel couranter in 14kt.

1 like

Iets wat je nog moet onderzoeken; klopt de combinatie cal 491 en 18kt? Want ik zie voornamelijk 18kt met cal 501 en 14kt met cal 491. Ik spreek me niet uit, maar gewoon iets om te verifieren.

3 likes

Idd altijd enorm tof om de kennis op het forum te ervaren! :+1:t2:

2 likes

Vind ik ook.
Prachtig om te lezen hoe men elkaar helpt en/of raad geeft.

2 likes

I know, had ik graag gekocht van je (al raadde je 14k af).

1 like

Klopt. Dial furniture in 18k

1 like

Gek eigenlijk, 14k zou goedkoper zijn geweest én beter matchen. Jij nog twijfels bij deze 2848 Bart?

Gaan nog nader zoeken, maar zag al een andere 18k 491 combi.

Ik heb ook een 14k met cal 501 Genève hier liggen

1 like