Gedachtes over een laatste knaller (To handwind or not)

Iedereen bedankt tot zoverre voor alle input.

Ideeën zijn nog altijd welkom.

Wie hier op t forum heeft ook alweer een Ochs und Junior?

@Bidle . Ik neig toch echt als het vintage moet worden meer naar een chrono

Liefst met zichtbodem. Alleen dan moet zowel wat in mint staat zijn. :roll_eyes:

1 like

Vintage chrono met zichtbodem … Ben benieuwd

@Veblen heeft een mooie ochs&jr

In dat geval nog 3, namelijk:

1. JLC reverso of Cartier tank, omdat ze niet rond zijn :sweat_smile:
  2. GS snowflake of iets anders met Spring Drive
  3. Speedmaster, man on the ******* moon

Wellicht aan de grote kant maar ik vind dit een hele mooie Handopwinder!

image

2 likes

Klopt! Maar ik heb de moonphase. @Vahalis heeft een date, en binnenkort voegt nog iemand hier op het forum zich toe bij het selecte gezelschap, maar met een annual calendar :+1:

Dit is die van mij in ieder geval:

Ik heb overigens ook een Holthinrichs, de Delft Blue. Enorme aanrader! Als je interesse hebt zou ik Michiel zeker een keer bezoeken in Delft. Hij heeft daar een gaaf atelier, en laat je ongetwijfeld alles graag zien.

10 likes

Present

@whisky

:point_up:

Dit zou mijn keus zijn…of iets in die richting vwb een handwinder. Heel erg mooi. :ok_hand:

Dit dus!

Zo’n Holtinrichs is echt bijzonder mooi. Ik heb die van @veblen mogen bezoedelen en ik was erg onder de indruk. Als je dan nog een finale dressy knaller zoekt, dan is een Holtinrichs een hele solide keuze.

2 likes

Je hebt een mooie budget. Ik zal echt ff moeten nadenken wat ik je moet aanbevelen. Wil niet zomaar iets roepen, maar moet toch iets zijn waar jij echt iets aan hebt.

Speedmaster moet in je collectie zitten…

Keuze is reuze

2 likes

Een Rolex koop je voor anderen? Leg eens uit? Je bedoelt stoer doen tegen anderen?

Glashutte Panoreserve. Handwinder, dresser, maar ook veelzijdig en niet alledaags. Om over het uurwerk maar te zwijgen. Zoiets vind je zelden in deze prijsklasse. Nieuw zijn ze iets duurder, maar tweedehands zeker binnen budget te krijgen.
Dit is wel eindigen met een knaller hoor

1 like