Hallo iedereen.
Een behoorlijke lap tekst met gedachtes en wat ik wil of dan ook weer niet. Just one more to end the journey…
Vanaf mijn communie mijn eerste horloge gekregen wat een paar jaar later op t vmbo werd aangevuld met een blauwe babyG. Jaja een jongen met een baby G tot nja kijk verder op maar wat ik heb.
Heb me altijd kaal gevoeld zonder horloge. Enigste dagen dat ik geen horloge draag is dat ik dag niks hoef in een weekend. Maar dan heb je t ook wel ver gehad.
Nooit last van gehad. Van flippertus. Altijd wel goed nagedacht van wat vind ik mooi en nu toch opeens . Mijn aller aller eerste dure liefde die de aansteker van verschrikkelijke hobby () was verkocht. Whut did I do…
Ben wat op aan t ruimen voor een aller aller laatste knaller ( Dat heet niet dat ik ga stoppen met de hobby alleen zal t dan niet meer zo duur worden)
De Nomos Orion is net de deur uit en nu wil ik toch wel weer een handopwinder die tevens is dresser in de collectie hebben.
Wie denkt even met me mee.
In eerste instantie wil ik dus een handopwinder:
In het dure segment zit ik te denken aan zoiets als een
- GS - SBGW253. (Heb m omgehad toen in in mei in de hi beat ben gaan halen… Tres Bien.
of een
- JLC - Reverso medium vanwege mijn kleine polsen ( En dan met of zonder kleine seconde wijzer)??
Wat betreft de of…
Er is ook nog een of en dat is. De non handwijzer kant
Gaan we voor een derde Rolex in de vorm van een witte OP 36? Of een edit blue Milgauss, al lijkt vooral de MG nieuw moeilijk te krijgen te zijn in Nederland, nieuw that is?
36 mm bevalt eigenlijk goed daarom zit ik ook even te kijken naar t zustermerk. Tudor BB 36 blue spreek me ook wel aan. Alleen pakweg 3 k voor een eta. Al is dat aangepast…En zo kunnen we een discussie voeren over bijv een IWC van nog meer geld met een basic eta/selitta
(Man wat had ik vroeger een hekel aan het merk met t kroontje. Patser klokjes. Kijk mij eens geld hebben. Kijk mij een Rolex hebben. Ik walgde van t merk tot pakweg een 4 jaar geleden. In Gent met een citytrip de stoute schoenen aangetrokken en een Tudor Pelagos willen passen… Laten ze die toen net niet hebben.( No joke 6 rolex dikkere gidsen meegekregen van in totaal pakweg 2 kg), in t frans dus kon er bijna niks van lezen. Bedoel verder dan Mer*** en manger en nog wel een paar andere dingen kom ik niet maar de interesse was er opeens En nu toch zelf twee in mijn collectie… De niet zo herkenbare en een Icoon, denk dat de DJ zo genoemd mag worden. En nee ik ga t merk niet ophemelen. Zijn bepaalde modellen die ik nog altijd niet zou willen hebben)
Of ondanks de maat, ik wil eigenlijk niet groter dan 40 mm, wil m er toch even ingooien de speedmaster met een 1863 is ook wel mooi…
Als laatste. Een merk wat ik ook een warm hart toe draag. Grand seiko. See and touch to believe it. Betere afwerking voor t geld dan Rolex. Jup voor mij wel.
- Twee van GS. 1. Uithangbord van GS voor de meeste: De snowflake of toch een uberdure quartz sbgv239. Ja ik houdt van blauw(e wijzerplaten)
Nu is mijn vraag. Welke van deze alles. En ook welke van de handopwinders? GS of JLC met of zonder kleine seconde wijzer.
Andere suggesties voor handopwinder zijn welkom. Budget is pakweg een €6500.
Mijn huidige collectie die intact zal blijven, eentje niet vermeld die staat hier in t blauwe gedeelte want toch eigenlijk te groot met zijn 42 mm en mijn dunne polsjes…
Stand van de collectie die ik wil houden
- Rolex Explorer 1 (14270)
- Rolex DJ (126264 2019 blue fluted)
- Zenith El Primero (38mm)
- Grand Seiko SBGH 001 (oftewel hi-beat met oud logo)
- Meistersinger Salthora
Voor t allerdaagse werk
- Mondaine kwarts
- Citizen ny 0040
Alvast dank voor alle reacties