Ik kom geregeld iets tegen waarvan ik een onderdeel erg kan waarderen, maar wat anders of de rest me minder bevalt.
Ik vind bijvoorbeeld de skeleton plongeur wijzers van de Steinhart Triton erg leuk. Toolish, maar toch een tikje anders, doch nog steeds zeer goed onderscheidend van elkaar (met m’n slechte oogjes is dat erg fijn, vooral in 't donker), en gepolijst (mooi en praktisch zichtbaar door reflectie van het minste sprankje licht; erg handig bij schemeringen waarbij lume nog niet genoeg onderscheidend is, maar de tijd ook niet ‘normaal’ te zien is).
De rest is ook leuk, maar vooral de wijzers kan ik waarderen. Het gedeelte van de lume op de minutenwijzer zou misschien iets meer doorgetrokken mogen wezen, maar dat weet ik pas als ik em zelf een poosje heb gehad. Ik weet ook niet of het zo is, maar zou het helemaal top vinden als de ronde lume van de secondewijzer precies in het rondje past van de uurwijzer. Dat noem ik dan oog voor detail hebben.
Wat ik anders gedaan zou hebben met de datum, is dat ik van het rondje een 6 zou maken, wat eveneens als de 3 en 9 opgevuld zou zijn met lume. In het donker zou het dan mooi 1 geheel vormen.
Ik vind het alleen erg jammer dat de lugs van het klokje zo ver uitsteken, waardoor ie over m’n polsen heen gaat.
Heel vaak, er zijn heel veel prachtige horloges die niet de specs hebben die ik zoek, of nét niet.
Heb je een mooi horloge gekocht blijkt dat de wijzers open zijn ipv lume,
geen day date, niet voldoende waterdicht.
Of ze zijn precies goed, maar is de prijs meer dan het dubbele dan je budget,…
Ja, ik herken wel wat in jou beredenering.
Een horloge waar je in het begin helemaal lyrisch van bent,
dat krijgt dan een nare bijsmaak als ik over een aantal details val.
Ik beeld mij dan in hoe het een en ander er in mijn optiek smaakvoller, praktischer uit zou kunnen zien.
Het wordt dan in feite een geheel ander horloge.
Maar ja, de lol is er in ieder geval niet minder om!!
Sinn 757. Heel mooi alleen de hoogte. Lijkt wel
een blik
Grappig, ik had exact hetzelfde gevoel gehad over de 757. Vond hem mooi, maar de hoogte schrok me af.
Ik ben toen samen met mijn vrouw bij de AD wezen kijken. Ik had haar al voorbereid dat dit toch een ander horloge zou zijn dan ik tot nu toe gehad had, grover, forser, dikker.
Toen we de AD vroegen om de 757 Diapal op staal te mogen zien, was ik heel benieuwd naar haar reactie (niet dat ik altijd luister…).
Zij vond het een heel mooi horloge, heel anders dan ze zich had voorgesteld door mijn beschrijving, prachtig, prima in proportie en absoluut niet te dik om mijn smalle pols.
Dit is het enige horloge wat ik ooit samen heb gekocht Dus gekocht n.a.v. een een gedeeltelijke “verkikkerdheid”.