Geduld loont, eindelijk mijn Flieger Original

Meer dan een jaar geleden (mijn oude mails zijn weg, zodat ik de precieze tijd niet meer weet) bestelde ik bij Stowa de Flieger Original. Ik werd op de wachtlijst geplaatst vanwege de grote belangstelling.
Na enkele maanden kreeg ik de mededeling dat de productie van de Flieger Original was gestaakt ivm productieproblemen. Er zou geloot worden onder de inschrijvers voor wie de overgebleven Fliegers zouden zijn, en welke variant zij zouden krijgen.
Ik kreeg na enkele dagen het bericht dat ik ingeloot was voor de FO, met open achterzijde, echter zonder zwanenhals fijnafstemming.
Na meerdere maanden kreeg ik de mededeling dat mijn horloge gemaakt zou worden, en of ik het verschuldigde bedrag wilde overmaken. Daarna heb ik nog twee maanden moeten wachten, en eindelijk dan, na meer dan een jaar, heb ik het horloge mogen ontvangen.

Ik ben er erg tevreden over. Het loopwerk is een Unitas 6497 handopwinder, normaal non-hacking. Stowa heeft het uurwerk gemodificeerd en een hacking functie toegevoegd; als de kroon wordt uitgetrokken, zal de secondewijzer bij nul stoppen.

Ik ben meerdere keren in de verleiding geweest het horloge af te bestellen, omdat ik het te lang vond duren. Ik ben erg blij dat niet gedaan te hebben.

Geduld loont.

prachtig horloge, en het wachten idd waard.
heel veel plezier ermee.
grt arie.

geduld loont, dat blijkt

Mooie klassieker Marijn! Een jaar wachten valt nog wel mee bij een tijdloos model :smiley:

Prachtig model! Ik vroeg nog aan Jörg Schauer waarom die deze niet mee had genomen naar de watch, ik vermmoedde omdat die compleet uitverkocht was. Maar het antwoord was een stuk simpeler; ze waren hem in alle haast vergeten :P.

In ieder geval gefeliciteerd! Veel draagplezier gewenst en de groeten van z’n kleine broertje ;):

heerlijk horloge!

Gr.Joep

Ik heb gisteren uitgebreid al de Archimedes staan bekijken bij Ickler tijdens de Watch2009. Ik vind die Fliegers toch wel erg mooi. Vooral die zonder naam of wat dan ook op de plaat en geblauwde wijzers. Deze is natuurlijk veel beter, mooier en duurder dan de Archimede, maar ik wil maar zeggen dat dat ik het een mooie aanwinst vind!

Mijn beste,

Geduld is echt een schone zaak,
zeker met zo’n markante horloge-smaak
Met jou belofte vanaf het begin,
bracht je de spanning er danig in
Toch bleef je er op vertrouwen,
en is het resultaat er een geworden om van te houden.

Marijn,
ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit beloftevolle horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ohw, heel mooi! (tu)
Een 6497 net centrale seconde, beter kan niet voor een Flieger, en ook nog opschriftloos, met deze prachtige kroon, wat wil je nog meer? Ohja, een foto van de achterkant, dat wil ik nog wel graag :slight_smile:

Veel plezier ermee,

Martin

Ik heb hier nog maar één woord voor: schitterend! (tu) Dit is een Flieger om trots op te zijn. Wees er zuinig op!

MartinB Schreef:

Ohw, heel mooi! (tu)
Een 6497 net centrale seconde, beter kan niet voor
een Flieger, en ook nog opschriftloos, met deze
prachtige kroon, wat wil je nog meer? Ohja, een
foto van de achterkant, dat wil ik nog wel graag
:slight_smile:

Veel plezier ermee,

Martin

Ik had deze al gemaakt, maar was niet erg tevreden over de foto. Ik zal nog een keer mooiere maken.

gr,

Ja heel mooi, dit uurwerk!
De belichting van dit soort spiegelende oppervlakken valt nog niet mee, inderdaad. Maar als je er later nog meer hebt, laat maar komen!

Groeten,

Martin

Heel veel draagplezier gewenst met deze unieke aanwinst(tu)

gr Dennis:)

Heel erg mooi!

Ik vind vooral de secondewijzer modificatie erg mooi aan dat uurwerk. Ik heb zelf een Marine Original, ook al zo’n mooi uurwerk, dan wel zonder die centrale secondewijzer, maar wel met zwanenhals.

Het valt me nu ik mijn MO vergelijk met jouw FO pas op dat het ook een ander type uurwerk is. Ik dacht altijd dat het hetzelfde uurwerk was, met alleen een centrale secondewijzer modificatie…

Mooi, heb zelf ook bij Stowa, archimede en laco staan kijken naar de fliegers op watch 2009

Stowa staat op de wishlist, wil hem toch in een 40 maat :slight_smile: (ik weet het is niet de originele maat, maar toch).

Veel plezier met deze kanjer!

Jij moet u blij man zijn.
Mooie Stowa (tu)

gefeliciteerd met dit prachtige horloge Marijn! Ik heb er 9 maanden op moeten wachten…Nu snap ik ook mevrouw Schauer die afgelopen zaterdag tegen me zei dat ik een bijzondere Flieger heb. Deze dus:

groet,
Arno