Geef ff je idee over deze horloges

Ik vind ze beiden niet te pruimen.

3 likes

Beide zijn erg grof.
Zonder merknaam zou het ook TW Steel kunnen zijn.
Niet mijn ding.

Seiko en solar zou ik super vinden maar die lijn door de getallenā€¦ fout imho.
Als je dat mooi vindt, moet je hem kopen, maar als je er ook over twijfelt, zal je dat altijd blijven doen denk ik.
Zowieso bij twijfel nog wat langer rond kijken, het is een mooie hobby!! :slight_smile:

Qua vormgeving de Citizen.
Het ontwerp is veel meer in balans.
Mooiere cijfers ook, een beetje B&R.
Over het draagcomfort van beide klokken kan ik niets zeggen.
Hoewel ik denk dat de Citizen lichter is en dat is voor een
grab and go solar een plus punt.

Grt.

Wat mij betreft gaat de Citizen winnen. Wijzers passen ook mooier bij de uurmarkeringen. Al met al vind ik de Citizen een rustiger en beter gebalanceerd ontwerp hebben.

Ik vind de seiko mooier, alleen al omdat de datum window zwart is.

Ja, dat is idd wel een punt.

Geen een van de twee. Maar als dit je keuze is dan gaat de Citizen in alle opzichten boven de seiko.

+1 is mooier ā€¦ vind de secondewijzer ook mooier , andere is ook niet lelijk btw :wink:

Doe mij maar de Seiko, ik vind de dag/datum beter geintegreerd in de wijzerplaat dan bij de Citizenā€¦

Ik vind de opmerking over de dagaanduiding wel terecht eigenlijk. Merk ik nu. Bedankt om deze horloges voor mij te verbroden, forumleden, maten :wink:

Dan stel ik toch deze voor:
https://www.topprice24.nl/content/images/thumbs/0002576_seiko-sne343-heren-horloge.jpeg

Omdat de datumaanduiding in dezelfde kleur is Ć©n mooi binnen de 3 pastā€¦

Dit is een zeer mooie uitvoering! De witte cijfers en zwarte dagaanduiding maken een mooi geheel.

1 like

De citizen! Die piskleur van de seiko doet t m niet

Dan indd die zwarte variant die je net post

Daar gaan we weerā€¦ieder zijn smaak zou ik zeggenā€¦op deze manier kunnen we nog een kilometer omlaag scrollenā€¦

1 like

Geef ff je idee over deze horloges

Hij vraagt toch specifiek om die smaak ook te delen? Ik word een beetje moe van mensen die een mening vragen waarna vervolgens een voor topicstarter (of erger, iemand anders) ā€˜ongewensteā€™ mening ineens wordt veroordeeld.

Idem voor aanwinsten posten. Als ik het niks vind zal ik dat niet zeggen. Als de auteur expliciet in algemene zin om meningen vraagt is het toch niet meer dan logisch die eerlijk te geven. Misschien anders gewoon maar expliciet aangeven:

Ik heb een nieuwe XXXX gekocht. Ik ben er blij mee, ik heb immers zelf voor dit horloge gekozen. Wat vinden de gebruikelijke XXXX-fans hier op het forum ervan? Meningen van YYYY-fans kunnen wat mij betreft achterwege blijven. Dank u!

Neem dan een Sinn 856 S.

Hardlex is wat krasvaster dan het mineraal van de Citizen vermoed ik.

Op WUS hadden ze in een zelfde topic het over dat de rand van de Seiko wat hoger/dikker en ruwer is (en daardoor bijvoorbeeld achter je overhemd en mouw van je jas blijft hangen) dan die van de Citizen. Op zijaanzicht fotoā€™s is dat goed te zien en het lijkt me een serieuze overweging in je keuze:

http://images.gabis-watches.de/images/citizenBM8476-23EE_004.jpg

Als jij het prijsverschil oplegt, wordt dat mijn eerste keus ! :smiley:

Ik ben eigenlijk op zoek naar een daily beater, die ik dagelijks kan dragen zonder gezeur over wel of niet opgewonden. Daarom een Seiko Solar.
Gewoon duidelijk afleesbaar natuurlijk.
Maar het horloge mag wel iƩts hebben natuurlijk.
Laat de adviezen maar komen mensen, ik hou er zeker rekening mee. Of lekker niet natuurlijk.

Geen Seiko maar het dochterbedrijf Pulsar
100.m WR Solar en eenvoudig wat betreft bandjes wisselen,
of als je echt geen omkijken wilt hebben kun je ook denken aan
Solar & Radio besturing / LCD scherm ?