Geef jij je horloge een naam?

Dus blijkbaar toch een rare gewoonte volgens sommigen :crazy_face: :clown_face:

Na enige zelfreflectie kwam ik tot de conclusie dat het beroepsmisvorming moet zijn. Als informaticus gaf ik de workstations vroeger hun eigen naam -biernamen waren favoriet- om ze uit mekaar te houden.
En ik zeg liever ‘Nice’ dan ‘Seiko 5 7019-5090’.

Om de pijn te verzachten en om te bewijzen dat ik echt geen spuitje nodig heb, heb ik mister www even geraadpleegd.

Voor auto’s en moto’s wordt het wel gedaan, zoek maar even op Eleanor (een knappe Ford Mustang Shelby).

En wonder boven wonder, op een engelstalig forum, vond ik zowaar een gelijkaardige thread (mag ik dat hier posten?) waar men blijkbaar -no offense- heel wat meer inspiratie had:

Nog eentje dan maar…
In aloude Bauhaus traditie, dit is Moon - als bijna-anagram van Nomos, met zijn wit-grijze wijzerplaat, en we blijven in de astronomie :wink:

Hopelijk inspireert het dan toch enkelen onder jullie. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Mijn poes heet Steinhart

6 likes

:joy::rofl: super!

3 likes

Mijn auto heet Enicar :man_shrugging:

2 likes

Ah een copy cat. :joy:

14 likes

:joy:

1 like

Ik noem hem/haar vaak Deze.

1 like

Mijn motor Sportzilla…

1 like

Zonnebril: Planga

1 like

Dat is wel zo gebruikelijk

1 like

Mensen die hun horloge een naam geven zouden er op die manier, wat mij betreft, te makkelijk mee wegkomen…:face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Moet wel een snelle zijn

Er staan nog wat martelcontainers leeg in de 010 haven :+1:

2 likes

En ook voor gitaren:
”Blackie” (de Fender Strat van Eric Clapton)
“Lucille” (de Gibson 355 van B.B. King)
:blush:

1 like

Nee, normaliter geef ik geen bijnamen aan mijn horloges, maar deze Russische Boctok werd al “Banana” genoemd toen ik ‘m van @BG1 overnam:
image
:smiley:

2 likes

Idd.
Als mijn lieve dame vraagt welk horloge dat is om mijn pols zeg ik altijd “eh deze”…

1 like

Sjezus, je horloge een naam geven. Next level freaky shit.

2 likes

Maakt u vooral kennis met Peter Sportschoenveter.

4 likes

Gelukkig serveert Google mij eerst de Wiki van Eleanor van Aquitaine.

Die Nomos is, ondanks het hippie-gehalte van de koosnaam, erg smakelijk. :slight_smile: Nu ben ik ook ICTer en mijn naamgevingen waren vroeger ook frivool. Veelal schurken en dictators. Maar tegenwoordig is het twee strings als locatiecode, dan functie, dan nummer in het cluster. :slight_smile:

1 like

Haha inderdaad. Ik dacht ook al het moet niet gekker worden :sweat_smile: