Geel!

Ik heb een skxa35 op de kop getikt, met een fikse kras in het glas…

Eerst maar eens uit elkaar gehaald en wat onderdelen uitgewisseld met een andere skx:

Lekker fris geworden:

Overgebleven skxa35 veredelt:
Saffier glas erin gezet
skx171 bezel erop
en de skx007 wijzerplaat + wijzers erin

Ik zit nog te tubben… zou het mooi staan om er een oranje wijzerplaat in te zetten (van een skx011 bijvoorbeeld)?

Mooi Rob !
Ik hou wel van gele wijzerplaten. !

PS: Neem volgende keer op de Rikketik eens 2 assistentes mee en reserveer minstens 2 tafels !
Ik ben zeker vier keer voorbij gelopen, maar je was gewoon "onbereikbaar’ !
Man, man wat een drukte bij Robbie ! :smiley:

Mooi hoor, sterker nog: héél mooi, zwart met gele rand.
En dat (sommige) Seiko’s kennelijk uit Maleisië komen is nieuw voor me.
Weer wat geleerd.

Geslaagde operatie, Rob! (tu) Mooi, al zou ik 'm zelf geel laten.

Ik heb onlangs nog overwogen een SKX011 aan te schaffen, maar om er dan andere wijzers aan te zetten, want die goudkleurige…, da’s niet zo ‘mijn ding’, maar ik heb net een Ufo gescoord, dus mag die 011 nog even wachten! :smiley:

De wijzers van de eerste foto moeten er op.

dreski Schreef:

De wijzers van de eerste foto moeten er op.


Mee eens: die passen, wat vorm betreft, beter bij de indices.

Die drukte duurt meestal maar een uur of twee.
Van 9 tot 11 is er niets te doen (alleen een paar vaste klanten uit Drenthe), dan wordt het even druk, en vanaf 14 uur is het weer rustig.

of

Jawel, Rob, met die zwarte MkII-wijzers (het zijn toch MkII’s?) ziet zo’n SKX011 er al een stuk beter uit - naar mijn smaak in ieder geval. (tu)
Ik vraag me wel eens af waarom Seiko hier gekozen heeft voor die goudkleurige wijzers…

Hele mooie 'mods’robbie! Het horloge met de gele dial van de eerste foto’s vind ik echt heel gaaf? Is deze ook te koop? Ik wil hem niet direct aanschaffen aangezien ik een Sumo bij je in bestelling hebt maar wellicht in de toekomst…???

In ieder geval…Heel mooi weer!

Vindt dat je dit mooi gedaan hebt ziet er zeer stak uit

gr Pieter

mmmmm, eigenlijk is nu de zwarte rand om de wijzers nèt even te dik, vergeleken met de stippen op de wijzerplaat.

Rob,

De eerste uitvoering met gele wijzerplaat vind ik heel mooi geworden.

De tweede uitvoering met zwarte wijzerplaat vind ik een gedrocht. Een aantal zaken kloppen niet.

Er zit teveel kleur in, Zwart, Wit, Oranje en Geel. Maximaal 3 zou ik zeggen, anders wordt het te onrustig. Het geel vind ik de storende factor.
De wijzers kloppen niet, alleen de secondewijzer klopt met de wijzerplaat.
Op de een of andere manier vind ik de bezel ook niet kloppen, maar dat is een kwestie van smaak.

Het is wel leuk om te zien wat al die experimenten opleveren (tu)