Géén Breitling, géén Rolex, maar ( thanks to Freddy ) MON 11

dat was de dag waarop ik mijn Bulova Accutron terug in ontvangst mocht nemen van Freddy !(tu)

Na de uiterst zorgvuldige restauratie bleek dat het indexwieltje toch niet meer 100% in orde was.

Hier kan je de schitterende “voor-en-na” vinden:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,146747

Freddy liet me zo’n wieltje zien, en gelukkig dat ik sterk bijziend ben, en dat mijn ogen door het ouder worden echte microscopen beginnen te worden, want het is zo’n ontieglijk klein wieltje…waar dat dan nog eens - ik dacht - 320 tandjes op zitten.
Dit moet blijkbaar het “hart”, maar ook de achillespees van een Accutron zijn.

Maanden hebben we beiden het internet afgezocht naar zo’n wieltje, en onlangs hebben we er eentje kunnen op de kop tikken.

Freddy heeft het wieltje - onder garantie !!! - geplaatst en de mijn Accutron loopt weer als een zonnetje.

Maar een horloge bij Freddy ophalen is altijd weer een feest - weer erg mooie horloges gezien, prachtige binnenwerkjes en last but not least, de verhalen over zijn opleiding als meester-horlogemaker.

En uit al deze verhalen hoor je de fierheid over zijn beroep en de liefde voor het vak.

Genoeg geleuterd, hier is de foto ! (tu)
Het is een iPhone foto, maar ik maak het wel goed als de zon hier weer schijnt :wink:

Dit vind ik echt een hele mooie (tu)

Ja, en ideaal voor smalle polsen, Marco ! :smiley: :wink:

Goed werk! Erg fraai horloge.

mooi hoor!

Mijn beste,

Ziet er weer prachtig uit Marc!!
Een ‘tijdloos’ horloge waar je heden ten dage gelukkig ook nog van kan genieten
om er de ‘huidige tijd’ mee af te kunnen lezen.
Geniet er van!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

– moved topic –

(tu)Prachtig horloge.

Een post als deze is genieten … maar dan wel in afwachting van die betere foto’s :wink: .

Mooie klok , veel plezier ervan .

Yo , Manu .

Erg mooi gedaan & natuurlijk een gaaf horloge!