Geen Chr. Ward sales meer?

Helaas zit ik met valse hoop op een prijzen festival van CW te wachten. Blijkbaar hebben ze wel door dat het ze geen goed doet om tegen hoge kortingen te gaan dumpen. Deze kerst weer een schamele 15% korting…

Jammer want ik wil de C65 eens proberen maar CW kennende dus niet tegen full retail. De huidige korting maakt mij niet warm en blijf bedacht op de sale.

Ik zou eeuwig spijt hebben als ik hem nu koop en er toch nog een sale volgt.

Er zijn er vast meer die dit hebben met CW en daarom niet tegen full retail willen kopen.

1 like

Precies hierdoor maken merken als Cristopher Ward en ook Maurice Lacroix en het huidige TAG Heuer zich onsterfelijk belachelijk.

3 likes

De extreem hoge kortingen waren toch alleen op modellen die gingen stoppen? Of die waren geretourneerd?

1 like

Even de koersval van 11 december afwachten…

5 likes

Ik wacht inderdaad ook met spanning wat het pond gaat doen …

1 like

Inderdaad. Veel grote sales waren tijdens de overgang naar een nieuw logo, om de modellen met het oude logo op te ruimen.

Afgelopen zomer was er nog een sale met 50% korting. Mogelijk, dat in januari 2019 er weer fikse kortingen zijn te scoren bij CW.
Die enorme kortingen maken het wel bijzonder lastig om een juiste waarde te hechten aan de “normale” CW’s.

2 likes

Klinkt als Grand Seiko

2 likes

Is er trouwens een fysieke winkel in NL die dit merk verkoopt? Puur door onwetendheid heb ik hier een hoog hommage gehalte bij, zou wel willen voelen hoe het horloge aanvoelt.

Nee, enkel verkoop via internet.

De duikers hebben inderdaad een redelijk hommage gehalte. Ze hebben echter ook redelijk originele eigen ontwerpen, vooral in de hogere prijsklasse. Met de kwaliteit zit het ook wel goed.

1 like

Ik heb er zelf twee (gehad), ik vind het hommagegehalte juist erg meevallen. De Tridents hebben best een sterke eigen esthetiek, met de “ui”, de “vork” en de lange markers, nietwaar? Dat maakt ze voor mij des te interessant, aangezien ze qua prijs en kwaliteit een beetje wedijveren met de betere hommages (Ginault etc)!

Ik heb er één gehad, en vond 'm totaal geen hommagegevoel geven.
Het geheel voelde voor mij hooguit wat fragiel, maar ik had dan ook een C5 Malvern Slimline. Heeft trouwens ook met referentiekader te maken - als je een een gemiddelde dresser naast een 43mm Meistersinger met een Unitas-uurwerk legt is het al snel fragiel.

Zie de C60 in brons nog steeds wel als een potentiële upgrade van m’n Steinhart Ocean One (zeker als ze er ooit de SH21 in gaan stoppen!)

1 like

Alleen wisselt GS eens in de vijftig jaar van logo, tegen CW eens in de 50 weken.



5 likes

Je vergeet er nog eentje, de cw enkel

1 like

Dat vind ik totaal niet tenzij een wijzerplaat en 3 wijzers een hommage is dan is er maar 1 de eerste en enige echte. Maar waar vind jij dit dan op lijken als ik vragen mag?

1 like

Ja, toen had ik moeten toehappen! (maar toen was de pot leeg vanwege een andere hobby-aanschaf :wink: )

1 like

Ah ja, het merk dat pakweg 50 jaar hetzelfde logo gevoerd heeft :laughing:

Misschien deels off-topic, maar niet helemaal :

Zijn er meer ‘kleinere’ horlogemerken (zoals Steinhart, Precista, enz.) die weleens ‘sale’ hebben ?
Of verwachten we dat alleen van Chr. Ward ?

Volg het Microbrand-topic even, soms roept iemand daar nog weleens iets over aanbiedingen :slight_smile:

1 like

Nou, rond Chinees Nieuwjaar doen de Armida’s van deze wereld wel eens 10% van de prijs af. Niet denderend maar het helpt wel :stuck_out_tongue: