Geen datum snelverzet. Wat doe jij?

1 like

Het is een gebruiksvoorwerp.

Met een gebruiksvoorwerp kan je toch ook zuinig omgaan? Ik rij ook niet graag op de snelweg met de handrem omhoog.

1 like

Dat kan. Maar je kan een gebruiksvoorwerp ook gebruiken waar het voor bedoeld is.

Idd een gebruiksvoorwerp hoor. Die paar keer per jaar gemiddeld dat je echt aan de kroon moet zwengelen voor de juiste datum moet dat kunnen zolang je maar met beleid zwengelt.
Dus geen forse rukken en met grote kracht te werk gaan. In de bijna 50 jaar dat ik iets om de pols heb is dat nog nooit fout gegaan.

Ik draai dus zonder gewetensbezwaren zowel vooruit als achteruit. Sterker nog, het is een genoegen om een secondewijzer achteruit te laten lopen/hobbelen om een horloge zonder hacking gelijk te zetten :sunglasses: Dat is vast niet aanbevolen maar het is er ook nooit stuk van gegaan.

En het toepassen van de poljot-hack (na datumswitch terugdraaien tot 8 of 9 uur en weer vooruit) scheelt een hoop slijtage aan je vingers en de onderdelen ook.

Dat geldt ook voor een auto en een afwasmachine.
Maar als je je realiseert hoe ƩƩn en ander van binnen werkt, dan begrijp je ook hoe je er het beste mee om kan gaan en die technologie het beste voor jou kan laten werken en je er het langste van kan genieten.

Tip: Lees ā€œZen en de kunst van het Motoronderhoudā€ van Robert M. Pirsig

3 likes