Zeker niet, maar ik mag er wel wat van zeggen. Ik heb er ook al wat van gezegd op een niet drukke manier.
Zoek een correcte wijzerplaat.
Nep verkopen is niet oké
Dan vind ik deze quote vrij vreemd.
als het niet mag dan mag het niet.
is gewoon zonde, en ik vraag me af waarom ze dan zo dom waren om een niet bestaand horloge na te maken. normale kopieen zijn goedkope kwaliteit als ik kijk naar het werk wat erin gaat om wijzerplaat te vervangen en dan wat 100 euro winst te boeken raar
Dat mag je vanzelfsprekend vinden. Ik geef alleen aan dat wanneer ik toevallig een “nep Fortis” ergens aangeboden zie worden, dat ik daar wat van zeg. Ik stuur geen touringcar vol met advocaten richting de verkopende partij
Even voor de duidelijkheid, ik ben strict tegen replica’s.
Ik ben alleen meer voor de aanpak bij de bron.
Helemaal met je eens!
Als je een andere wijzerplaat vindt is dat leuk maar dan zit je ook nog met de caseback. Of je moet hem kaal polijsten.
… eh?
Dat was ik inderdaad vergeten.
Het betreffende Poljot model is afgeleid van de 1987 Fortis Flieger Automatic Chrionograph.
Waarmee het statement “dat ene specifieke model Poljot, uitgebracht door de opkopers van het oorspronkelijke merk Poljot, is afgeleid van die Fortis” zou moeten zijn.
“Een Poljot” als statement is - voor een merk dat al sinds de 1960s bestaat en hopen verschillende en originele dingen heeft geproduceerd - niet kort door de bocht maar los de bocht rechtdoor en de vaart in.
Later heb ik het inderdaad aangepast. Mijn excuses. Zoals aangegeven: het betreffende poljot model geproduceerd vanaf ongeveer 199 is afgeleid van het besproken Fortis model uitgebracht vanaf 1977. Ik zeg daarbij niets negatiefs over Poljot. Ook niet over Fortis, het merk met legio “many firsts”