hallo
we hebben door erfenis 3 horloges gekregen.
1 ervan vind ik heel erg vreemd.
er staat op wijzerplaat en achterkant dat het een Fortis is
maar kan hem online alleen vinden als een poljot aviator 3133.
als ik hem openmaak is het uurwerk inderdaad poljot p3133 tenminste gestempeld als.
en diep binnen zie ik ook een logo van poljot op het uurwerk…
kan iemand mij hier meer over vertellen?
wil eerst zekerheid dat die echt is en wat die is poljot of fortis…
ja uiteindelijk gaat die de verkoop in samen met 1 andere (junghans mega solar ceramic ) die erbij zat, de 3de (simpele seiko) vind ik wel leuk en wil ik gaan gebruiken maar die moet ik eerst laten nakijken.
dankjewel voor het antwoord
Graag gedaan! Ook ik zie niet graag dat een replica/namaak Fortis horloge openbaar aangeboden wordt. Ik raadt het je sterk af. Het schaadt het merk.
als zal ik het duidelijk erbij zetten dat het geen fortis is maar een poljot
daarom wou ik ook eerst duidelijkheid alleen raar dat ze een best goed(duurder) horloge gebruiken om een niet bestaande fortis te maken. want fortis get er geen die er ook maar op lijkt.
Een Poljot was toen ook al goedkoper dan een Fortis toch? Ik zou het gewoon niet doen. Het is strafbaar.
Ter info: Regelmatig krijg ik via de douane foto’s met documenten binnen t.a.v. horloges waar Fortis op geprint staat. Deze worden daarna vernietigd.
had ik gezien maar kan de fotos niet meer zien dus wist niet of het om zelfde gaat
Of het om dezelfde gaat weet ik ook niet. Maar als je op ‘WUS’ kijkt lijkt het er veel op./
ik snap wat je bedoelt maar het lijkt op geen bestaande Fortis dus is het geen illegale kopie denk ik
Dat denk ik wel, voor een leek lijkt het op een Fortis. Een Poljot is ook afgeleid van een Fortis Flieger ,maar daar staat dan Poljot op. In dit geval staat er onterecht Fortis op. Dus je maakt misbruik van de naam.
Sowieso als je de merknaam van een ander gebruik zonder dat je daar toestemming voor hebt, is het merkinbreuk.
dus ik heb een horloge die een paar honderd euro waard is in originele merk maar kan er niks mee omdat een piep andere naam op de wijzerplaat het gezet … kan hem dus weg gooien bij wijze van … ok jammer
Daar kan ik niets aan veranderen. Wellicht kan je er een andere wijzerplaat in laten zetten, waar Poljot op staat. Ik weet ook niet hoeveel dit horloge waard is.
neem het het ook niet kwalijk is alleen een domper … jij kan er ook niks aan doen
Ik denk dat de kans dat je hiermee problemen krijgt bij een tweedehands verkoop, zo goed als nihil is als je het er eerlijk bij vermeld hoe het zit zodat de koper op de hoogte is.
Zeker als het om slechts 1 stuk gaat.
Wat je hiermee doet moet je zelf weten. Ik zou dit soort troep zelf niet verkopen.
Als ik hem online tegenkom wel. Ik sta beroepsmatig in verbinding met Fortis Watches AG
En jij gaat je serieus druk maken om iemand die 1 horloge verkoopt?