Geen garantieservice aankoop Chrono24?

Beste allemaal, ik heb via Chrono24 een paar maanden geleden een nieuwe Locman monte cristo van een AD in Italië gekocht, garantiecertificaat, aankoopbon etc, alles erbij.
Nu heb ik ontdekt dat de grote secondewijzer een beetje los zit en vrij kan bewegen tussen de 0-1 seconde. Dit stoort mij, mijn vriendin vindt het niks voorstellen, maar het hoort niet lijkt me. Ik heb het horloge zeker niet laten vallen of hard gestoten of iets dergelijks.
Nu heb ik dit bij een juwelier in de buurt, die ook Locman dealer is aangekaart. Hij zegt geen garantieservice te verlenen omdat ik het horloge niet bij hem gekocht is maar in Italië.
De garantie geldt toch internationaal lijkt me? Hij zou me toch gewoon, als AD van dit merk, moeten helpen? Hoe zit dat eigenlijk? Via de Locman Italië site is NRC in s’Heerenberg het contactpunt voor reparatie en service van Locman in Nederland. Wat is wijsheid, mij rechtstreeks tot hun wenden hiervoor?
Je kunt het verschuiven van de grote secondewijzer op deze foto ook wel zien, hij hangt hierbij naar rechts op de 1, zal maar zeggen.

1 like

Niemand?

Het lijkt me dat dat zo zou moeten werken. Ik zou me tot Locman wenden telefonisch of per mail en ze vragen wat ze er van vinden. Wellicht kunnen zij een passende oplossing bieden. Overigens heeft je vraag volgens mijn niets met Chrono24 te maken, omdat je gewoon bij een AD hebt gekocht.

1 like

Vervelend! Normaal gesproken zou de garantie gewoon internationaal moeten gelden hoor. Inderdaad even rechtstreeks tot Locman richten.

2 likes

Begrijp je reactie wel, als alles goed was ten tijde van de aankoop, dan is het raar om zo snel dit al op te merken.
Zou gewoon contact opnemen inderdaad.
Aparte lugs? trouwens, zie je niet vaak!

1 like

Hoe het zit in Nederland weet ik niet maar in België is het zo dat wettelijk de garantie moet verleend worden door de verkoper en niet de fabrikant. Dat is de wettelijke garantie daarnaast heb je natuurlijk de commerciële garantie en die wordt meestal door de fabrikant geleverd. Dus indien de fabrikant bijvoorbeeld geen wereldwijde garantie verleend kan het zijn dat je hier geen garantie hebt als je het product niet hier aankoopt.

Dus eens kijken naar wat er op de garantiekaart staat is waarschijnlijk de beste boodschap, indien er staat wereldwijde garantie (of Europees, EU) dan zou de garantie ook hier moeten gelden, indien niet kan het zijn dat de garantie enkel geldig is in het aankooppunt (in dit geval dus die AD in Italië).

1 like

Ik begrijp dat de juwelier niet vrolijk wordt van het opsturen van een horloge wat hij niet heeft verkocht en zich terecht afvraagt wat hij hiermee opschiet, je koopt immers voor een paar euro korting in het buitenland.
Mijn idee stuur hem zelf op eigen kosten naar het service center van Locman of vraag aan de juwelier wat je hem moet betalen voor het verzenden en afhandelen.

1 like

Gewoon even contact opnemen met Locman en navragen bij wie en hoe je van de garantie gebruik kan maken. Zij kunnen dan aangeven of je je tot de verkoper moet wenden of het servicepunt dat ze ook in Nederland hebben (Temcopa volgens https://www.locman.it/en/service-centers )

2 likes

Bad Loc man

1 like

Ik weet niet wat voor uurwerk hierin zit maar de goedkopere uurwerken vertonen nog weleens wat speling en dat in combinatie met een grote zware wijzer komt het natuurlijk niet ten goede.
Je zou eens kunnen kijken bij de juwelier of andere horloges hetzelfde probleem hebben, als die wel goed zijn zal het inderdaad een defect zijn en moet het gewoon opgelost worden ook al is die aangekocht in Italie.

1 like