Geen horloge maar toch hier beland

Dank en wat een prachtig horloge! Ik ga mijn geduld oefenen.

1 like

Dank je wel en succes!


2 opties in oude Russen. 1 wat meer casual en de ander geschikt voor net.

1 like

Wat een ontzettend fijne reacties, bedankt allemaal. Krijg er nog meer zin van om me in deze liefhebberij te storten!

:thinking:???

Welkom bij de club :+1:

1 like

Moderne duikers met grote kasten had ik moeten zeggen. Dus geen Seamaster 300 en wel alle Seamasters pre-1957 als ik het wel heb.

1 like

Haha , ja ik snap je punt :wink:

Welkom bij de club Chaim.

1 like

Welkom Chaim ,op het leuke en informatieve forum .Inspiratie kun je hier genoeg vinden om een een mooie vintage dresswatch :ok_hand:te vinden ,zowel op het gebied van Quartz als van mechanisch is er best veel keus in wat jezelf mooi gaat vinden .Succes met de “jacht” . :grinning:

1 like

Welkom hier.

1 like

Welkom Chaim

Dan kun je nergens beter beginnen dan op dit forum :+1:

1 like

Hoi. Veel plezier hier.

1 like

Welkom Chaim op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

1 like

Welkom!

Mocht je belang hebben bij mijn Seiko SARB031 laat het weten!

1 like

Welkom :grinning:

1 like

Welkom. Veel plezier en succes met de aanschaf.

1 like

Welkom, welkom,

Mag ik je een 60’s Seikomatic Weekdater voorstellen als optie? Zeer leuke vintage Seiko’s zijn dat, met het echte early Grand Seiko gevoel.

Ben zelf overigens niet zo’n voorstander van vintage als daily beater. Heb er zelf te vaak toch trammelant mee gehad, ondanks service en reparaties door ‘echte’ horlogemakers.
Zoals hiervoor al benoemd zijn er ook leuke nieuwe/jong gebruikte Seiko’s met vintage look and feel.

Succes met de zoektocht…

9 likes

Ik 100% wel - maar dan ook echte “beaters”, dus sub-200 euro exemplaren met robuuste werkjes in (a la Vostok, Poljot etc). Hangt wel wat af van wat je nog vintage noemt natuurlijk, we zijn tenslotte al 2022 en een horloge van een halve eeuw oud is nog altijd maar een seventies exemplaar, wat niet onoverkomelijk is. Dingen worden iets trickier als je naar jaren 50 of ouder gaat.

Absoluut waar. Mijn horloge vandaag is van 1979. Eerder youngtimer dan vintage, maar absoluut mint, automaat, Seiko kwaliteit en (vind ik toch) ronduit prachtig om naar te kijken. En heeft me geen €200 gekost. :+1:t2:

1 like

Een Vostok classica wellicht.
Alhoewel nieuw slecht verkrijgbaar lijkt het.

4 likes

Welkom op HF!

1 like