Geen horloge maar toch hier beland

Welkom, veel lees plezier op het forum!

1 like

Welkom hier en plezier :+1:

1 like

Welkom hier op het Horloge Forum waar je veel kunt leren over aanschaf, onderhoud, beoordeling etc. van zowel nieuwe als vintage / tweedehands horloges.
Veel succes met het vinden van een mooi exemplaar. Als het bevalt ben ik bang dat het niet bij eentje zal blijven. Eenmaal besmet met het horlogevirus houdt het namelijk niet (nooit meer) op.

Enjoy!

t8247lrg

1 like

Welkom bij de club :+1:

Gewoon dragen wat je zelf mooi vind. Horloges staan los van politiek

2 likes

Welkom

1 like

welcome home

1 like

Welkom en nog veel plezier op ons mooie forum.

1 like

Welkom Chaim! Leuk geschreven intro en je gaat je weg wel vinden :slight_smile:

Ik heb nog een leuke vintage dresswatch als je daar mee wil beginnen. Zwitsers voor een russisch prijsje :slight_smile:

1 like

Junghans en Junkers ook niet vergeten. Bauhaus stijl heeft ook iets tijdloos.

Wel opletten dat je niet te klein gaat tov je pols. 34mm staat wat klein bij een gemiddelde man.

1 like

Welkom,
Er staat een groene Tissot prx powermatic te koop in het blauwe gedeelte heb ik vandaag gezien

Welkom op dit leuke forum, ik hoop dat je een leuk/mooi horloge kunt vinden op dit forum. En zoals klokkengek al schreef is er in het blauw veel te vinden. Wil je echt voor een vintage Rus gaan dan kan BroederBill je daar veel info over geven. Ik heb er 1 ooit van hem gekregen, zonder hoofd, vlag of wapentuig. Hieronder een foto van die Raketa, wil je voor een ander horloge gaan, keuze genoeg hier op het forum. Succes met je zoektocht naar een mooi horloge.

4 likes

Ik zou toch zeker kijken voor een vintage King Seiko zijn genoeg modellen te vinden voor leuke prijs, MAAR en dit is echt een grote maar onderhoud is wel vaak een vereiste en onderdelen zijn in sommige gevallen een beetje schaars. Mijn advies kijk voor een 56KS onderdelen hier voor zijn goed te krijgen nog wel en zijn mooie vintage maar moderne horloges.

1 like

Welkom op het forum en succes met de zoektocht!

1 like

Sprak Ferry, en toonde zijn horloge met hamer en sikkel als wijzers. :joy:

2 likes

Welkom Chaim,

Mijn leerlingen weten ook dat ik binnen dagelijks een ander (vintage) horloge draag. Kijk goed rond en vraag gerust om advies op het forum. Eerder vermeld, blauwe en bruine gedeelte zijn het meest interessant voor je.

Op de foto een paarse Luch op vintage bandje. Een caliber Luch 2609. Zelf geserviced en onderdelen voor gezocht. Lekker aan beginnen en voor je het weet heb je een collectie…

Overigens is @BroederBill wel de Tsaar van Russische horloges hier…

2 likes

Dat waren de bouwvakkers in die tijd :rofl: :rofl:, maar zit nu een beetje in een identiteits- crisis. Ben ik nu Ferry of ben ik Fred :joy: :joy:

Welkom, en succes met je zoektocht!
Gaat vast goed komen, want je hebt een plan :+1:t3:

1 like

@DirkT en @Bert59 zitten level hoger qua kennis.

3 likes

Je kunt ook ADHD kiezen. Alles en all over the place

4 likes

Jeetje Bill, wat een hoop horloges. Een AD heeft er minder in het assortiment :wink:. Dat moet aardig wat gekost hebben. :wink: