Geen horlogeklanten nodig schijnbaar

Ik heb het een keer andersom gehad en daardoor vesef je je des te meer wat je soms mis kunt lopen.

Belde een bedrijf voor een gravure op een plaatje wat op een beeldje moest.
Moest me daar een lap tekst in.
Ik rekenen met ons normaal tarief, kwam ik over de 35 euro.
Beetje belachelijk voor een aluminium plaatje met een beetje tekst.
Ikde klant gebeld, het verhaal uitgelegd, dat ik het zelf ook een beetje belachelijk vond en het voor wilde stellen voor 20 euro.
Gingen ze mee akkoord, boden zelfs aan om dit bedrag als ex btw aan te houden zodat we er niet nog meer op achteruit zouden gaan.
Anyway, plaatje afgeleverd, nog geen maand later een mailtje: of we ook wel eens cadeaubonnen voor jubilarissen verstrekten?
Tuurlijk, geen probleem.
Eind van het verhaal zijn we nu een jaar en 2500 euro aan jubilarissen verder en still counting…

cmejewellery Schreef:

Ik heb het een keer andersom gehad en daardoor
vesef je je des te meer wat je soms mis kunt
lopen.

Belde een bedrijf voor een gravure op een plaatje
wat op een beeldje moest.
Moest me daar een lap tekst in.
Ik rekenen met ons normaal tarief, kwam ik over de
35 euro.
Beetje belachelijk voor een aluminium plaatje met
een beetje tekst.
Ikde klant gebeld, het verhaal uitgelegd, dat ik
het zelf ook een beetje belachelijk vond en het
voor wilde stellen voor 20 euro.
Gingen ze mee akkoord, boden zelfs aan om dit
bedrag als ex btw aan te houden zodat we er niet
nog meer op achteruit zouden gaan.
Anyway, plaatje afgeleverd, nog geen maand later
een mailtje: of we ook wel eens cadeaubonnen voor
jubilarissen verstrekten?
Tuurlijk, geen probleem.
Eind van het verhaal zijn we nu een jaar en 2500
euro aan jubilarissen verder en still counting…

Ook leuk om te zien hoe het ook anders kan. En daar hoor je vaak te weinig over.

Vandaag gebeld door juwelier Van Grinsven in Tilburg. De Tissot Le Locle die ik graag op zicht wilde laten komen, was nog niet gearriveerd.

De dame heeft uiterst vriendelijk uitgelegd dat enkele partners van hen het horloge ook niet op voorraad hadden, dus dat ze 'm direct bij Tissot wilde bestellen. Dan legde ze 'm zelf op voorraad.

Zo kan het dus ook, en dat allemaal omdat ik 'm alleen maar op zicht wilde laten komen.

En dan te bedenken dat de uiterst arrogante dame bij Van Pijnenburg zich bijna in de koffie verslikte toen ik het bedrag 400 euro en automaat in één zin gebruikte.

Overigens heb ik bedankt voor de speciale bestelling bij Tissot. Ik zou 'm wel ergens anders proberen te bekijken. Mocht het iets worden heeft Van Grinsven echter wel grote kans om de bestelling alsnog te krijgen.

coffeecup Schreef:

En dan te bedenken dat de uiterst arrogante dame
bij Van Pijnenburg zich bijna in de koffie
verslikte toen ik het bedrag 400 euro en automaat
in één zin gebruikte.

Wie het kleine niet eert…

(tu) dat is een goede klantgerichte instelling.

Ook mooi dat de klant dit heeft onthouden en jullie meer werk heeft gegund. Want dat doe je als je ergens iets koopt: je gunt een ander iets.

Natuurlijk is het ook zo dat je als klant de slechte verhalen breed uitmeet en de positieve verhalen wat meer voor je houdt totdat iemand iets soortgelijks zoekt of vraagt om een goed adres.

Slechte ervaringen van mij:

  • informeren naar een Loewe televisie waarbij de verkoper meerdere keren benadrukt dat het wel een erg duur model is en dat hij ook goedkopere heeft (ja, dat zag ik zelf ook wel, maar die waren niet zo mooi).
  • vragen om een printer die ook kan scannen/kopieren. Die hebben ze niet werd mij verteld. Ik kijk toch nog even rond en zie ze wel staan. Toch maar even gevraagd aan dezelfde verkoper: nee, dat is een Officejet (ja en… hij kan toch printen/scannen/kopieren en dat zocht ik, de naam boeit mij dan niet).
  • na een proefrit worden de sleutels zo goed als uit de hand van mijn vriendin getrokken voor een volgende klant. Er werd niet eens gevraagd of de proefrit was bevallen of een kopje koffie aangeboden. (Concurrent zit nog geen 15 km verderop dus daar is de leaseauto besteld, en die krijgen dus ook al het onderhoud).

Goede ervaringen

  • Besloten welke wasmachine ik wilde hebben. Verkoper vertelde me dat ik eerst nog maar even bij de concurrent moest gaan kijken of ie daar niet goedkoper was. Als dat zo was zou hij meegaan in de prijs. Een rondje witgoedwinkels later uiteraard bij hem besteld. Aangezien mijn wasmachine kapot was met spoed besteld en 2 dagen later kwam hij hem zelf bezorgen na sluitingstijd en aangesloten. Uiteraard ging ik ook naar hem terug voor andere apparatuur.
  • HiFi-team in Zeist gaf goede uitleg bij de aanschaf van een home-cinema set. Tot lang na sluitingstijd mochten we blijven luisteren. Namen alle tijd en boden zelfs aan om op proef meerdere versterkers/speakers uit te lenen zodat we thuis nog eens goed konden luisteren. Na het optelsommetje van alle gewenste apparatuur ging de verkoper koffie zetten, zodat m’n vriendin en ik even rustig konden overleggen.
    Later nog eens teruggeweest omdat ik dacht dat de dvd-speler kapot was - bleek iets met een menu te zijn. Gaf toen aan dat ik eigenlijk wel m’n dvd-speler wilde inruilen maar dat wilde hij niet, want die ik had was net zo goed als het nieuwe model dus ik kon beter even wachten. 1 keer raden waar ik naar toe ga als ik wel een nieuwe wil.

"- na een proefrit worden de sleutels zo goed als uit de hand van mijn vriendin getrokken voor een volgende klant. Er werd niet eens gevraagd of de proefrit was bevallen of een kopje koffie aangeboden. (Concurrent zit nog geen 15 km verderop dus daar is de leaseauto besteld, en die krijgen dus ook al het onderhoud)."
Had hij toch goed gezien dat hij aan jullie niks zou verkopen he ! ! ! :smiley:

Ik kan me wel voorstellen dat er soms eens iets tussen de plooien valt.
Maar soms is het ook structureel: ligt het aan het personeel of ligt het aan het bedrijf zelf? Ik werk als verkoper bij een bedrijf (B2B) en soms heb je dat een klant iets wil waarvoor je info nodig hebt van de directie. En als ik dan zelfs na herhaaldelijk aandringen, gewoon geen antwoord krijg van de baas…
Tsja, dan houd het voor mij ook op he.
Anderzijds is het wel zo dat we voor elke wissewasje toestemming moeten vragen. Dus daar is dan weer wel tijd voor. Egotrippen is het. En veel te veel gemakkelijk geld verdiend de voorbije jaren.

Inderdaad “veel te gemakkelijk geld verdiend” voorgaande jaren. Je ziet dit meer bij ondernemers: al tientallen jaren in de handel, en als het crisis wordt, blijven ze op hun handen zitten. Het wordt vast weer vanzelf zoals vroegah.
Niet dus. Die vallen vanzelf over het randje.