Geen horlogeklanten nodig schijnbaar

Afgelopen 2 weken heb ik een dealer in wormerveer gebeld met de vraag om voor 3 nieuwe horloge’s (jacques lemans) een mooi prijsje te maken, ik heb ook verteld dat ik horloge’s verzamel, en dat het om een aanvulling was voor me verzameling en voor een verjaardag s cadeau voor me zoon.

Ze wilde dan graag via internetmail de modellen ontvangen zodat ze een voorstel konden maken maar geen reactie meer ontvangen. (ook nogmaals gemaild)

De aanleiding was dus dat me zoon maandag 16 wordt en een wit horloge mocht uitkiezen (dat wilde hij graag) en hij vond een model van JL wel tof, en ik bekeek zijn keus en vond er zelf ook twee mooi dat ik besloot een deal te proberen…

De waarde lag rond de 1000 euro totaal en ik dacht dan 10-15% korting wel kon lukken maar ja er wordt niet eens gereageerd. Ik vertelde natuurlijk dat het rond moest zijn voor zaterdag ivm komende maandag dat is me zoon jarig.

Ik weet niet wat het is, ik ben netjes aan de telefoon, er worden afspraken gemaakt maar helaas worden ze niet nagekomen…schijnbaar zitten ze niet om klanten te wachten die een rug willen uitgeven.

Uiteraat ben ik maar naar me eigen dealer gegaan (zonjee zaandam) om een andere uit te zoeken. Gemiste kans denk ik dan.

=DG=

Ja , erg herkenbaar Een keer offerte willen laten maken voor mijn tuin, verteld wat ik wilde laten doen, wat beplanting en tegels maar zit nog te wachten .
Inmiddels al door ander laten doen.

Tsja 1000 euro is wel wat weinig hè daar gaat die beste man geen moeiete voor doen.:stuck_out_tongue:
Je hebt gelukkig een ander mooi horloge kunnen vinden voor je zoon.

Slaat nergens op, een klant is een klant hoe klein het bedrag. Idd gemiste kans.

Edit; gemiste smiley8-)

Zit ook al 5 jaar te wachten op een telefoontje van een juwelier in de pasage in Den Haag, hij had een goudkleurige Seiko en hij zou mij bellen wat het de stalen variant zou kosten, die ik vrijwel zeker wilde hebben, ach soms laten ze gewoon geld liggen, en als je zelf al aangeeft dat je een verzamelaar bent, dan is het helemaal dom van de juwelier :slight_smile:

Idd, ook hier heel herkenbaar.
Ik heb ook al verschillende keren gehad.
Vorig jaar nog met de badkamer, voordat de offerte kwam hebben we een aantal keren per mail kontakt gehad, dat verliep telkens vlotjes en soepel.(hij wilde alles liever per mail)
Uiteindelijk kreeg ik de offerte en heb hem voorgesteld om het bedrag naar beneden af te ronden om een deal te maken, dat was in mijn geval €350,00.
Startdatum was toen ook al bekend.
Als het niet kan, heb ik geen probleem mee, maar neem dan wel het fatsoen om te reageren.
Ik heb daarna nooit meer iets van hem gehoord

T is gewoon lammigheid en te moeilijk voor ze ( mailen , op geld wachten, nakijken enz… ) , ze hebben liever een klant die de winkel in komt , een horloge uitkiest , en flappen op de toonbank legt.>X

Kan nog gekker:
Wij zijn/waren “in de markt” voor een nieuwe keuken. Hele zaterdagmorgen bij de keukenboer gezeten en dingen uitgezocht over hoe en wat.
Er zouden tekeningen gemaakt worden en enkele weken later zouden we daarvan bericht krijgen. Na 3,5 week maar een gebeld hoe het er voor stond.
We zouden worden teruggebeld, niet dus.

Hadden inmiddels een brief gehad waarop we via hun website onze mening over de “service” e.d. konden geven.

Diverse keren een “1” ingevuld en diverse keren een “n.v.t.” ingevuld als het over bijv. het nakomen van afspraken ging :frowning:

Dag later een telefoontje van de eigenaar die zich bijzonder kwaad maakte over zijn personeel, in het bijzonder over de persoon die ons had “geholpen”

We hebben nog steeds geen nieuwe keuken, we hebben er eerst maar weer van afgezien. Voor de prijs van een keuken kun je aardige horloges kopen, maar ja, daar kun je niet op koken…:smiley:

Goh, hoe zou het nou komen dat er in de (detail)handel zo geklaagd wordt?
Gek hè?

Verkopers die bij niet binnen een redelijke termijn reageren(48 uur) dan kap ik het af.
Dan maar een andere verkoper,zijn er genoeg toch die horloges verkopen.
En dan neem ik de wat hogere verkoopprijs op de koop toe!

Als je al niet reageert op een mail waarin je 1000 euro kan omzetten,hoe reageer je dan als ik een reclamatie heb over het aangeschafte horloge.

… of je komt in de mailing van een juwelier nadat je afgelopen jaar een forse aanvaring had over de prijs van een Oris-band… Ze zouden me mailen over wat feiten. Dat is nooit gedaan. Nu wel uitnodiging op uitnodiging om ‘interessante’ door deze juwelier (mede)gesponsorde feestjes bij te wonen…

Overigens: afgelopen augustus 4 aannemers gevraagd om een offerte uit te brengen voor een verbouwing van ons huis: aanbouw aan de kamer, keuken, twee grote dakkapellen op het dak. Alle 4 zijn langsgekomen, hebben allen uitgebreid rondgekeken etc. Slechts 1(!!!) kwam uiteindelijk met een offerte over de brug. De anderen hebben niet eens meer van zich laten horen. En die ene was onwaarschijnlijk hoog! Hoezo, het gaat slecht met de bouw in de dit land!? Geen wonder dat men steeds meer Polen vraagt of inhuurt.

Menno

Vergelijkbaar: ik had een nieuw dak nodig voor de garage. Met moeite 3 afspraken kunnen maken met dakdekkers om te komen kijken en een offerte te maken. 2 zijn er geweest en van 1 heb ik een offerte ontvangen en hij heeft het dak naar tevredenheid vervangen. Toen ik hem vroeg of de nedrijven misschien te veel werk hadden zei hij: “we zijn tegenwoordig allemaal blij ket welke klus dan ook”

@Menno,

Hier hetzelfde, voor mijn nieuwe badkamer kreeg ik een offerte van 12k en een van ruim 25k.
Toen ik vroeg waar dat verschil in zat vertelde bij dat kwaliteit betaald moest worden…
Het waren 95% dezelfde materialen, hoe haal je geen orders binnen…

Grt. Rene

Maar hetzelfde geld ook andersom; heel veel mensen vragen overal offertes aan, maar melden niet terug als zij ervan af zien.

Ook wij hebben een nieuwe keuken besteld, maar eerst overal gekeken en vergeleken.
Goed behandeld, netjes offertes ontvangen en uiteindelijk voor 1 keuken gekozen.

De andere verkopers netjes gebeld en verteld dat wij voor een andere keuken hebben gekozen, en waarom.
Èén verkoper probeerde er nog onder te gaan zitten, maar zij waren allemaal zeer positief en netjes tegen ons, en vertelden allemaal dat ze blij waren dat wij toch even meldden dt wij met een ander in zee gingen, hoe jammer zij dat ook vonden.

Dus misschien denken de mensen al te zien wat voor vlees zij inde kuip hebben, en handelen zij daarna.
Niet slim, zeker niet in deze tijd, want dan is mond op mond reclame erg wenselijk

Haha, heel herkenbaar bij veel forummers dus.
Ik werk bij een vakantie-appartementencomplex aan de kust waar bouwtechnisch nogal wat aan moet gebeuren, dus heb veel contact met schilders, aannemers en loodgieters. Hoewel het toch om aanzienlijke sommen gaat, krijg je lang niet altijd een fatsoenlijke reactie, laat staan offerte. Andersom lijkt het me voor bouwbedrijven ook erg vervelend dat ze moeite doen een nette offerte op te stellen waar dan vervolgens geen reactie van de potentiële klant op komt.
Herkenbaar ook dat voor dezelfde klussen offertes binnenkomen waar verschillen tot wel 40% zitten!

Terug naar de horloges, jammer dat de juwelier geen zin had… Wellicht had een andere graag 3 horloges geleverd.

Groet, Matthijs

Kon je niet zo’n zelfde deal afsluiten bij Hans van Zonjee?
Mijn ervaring is, dat er met hem ook wel valt te praten :wink:

Heel herkenbaar verhaal van saensgroen. Ik ben op zoek naar een bepaald horloge en krijg zelden een antwoord, zelfs niet van de fabrikant…

Vorige week was ik bij een juwelier op de Korte Poten in Den Haag die reclame maakte met een grote opruiming. Op de gevel waren ook allerlei stickers geplakt met ‘70% korting’-tekst. Binnen waren er inderdaad vrijwel alle horloges afgeprijsd (vooral modemerken en (zeer) overjarige modellen), dus ik werd enthousiast. De juwelier is namelijk ook Fortis dealer en ik hoopte dat ook daar enige korting op zou worden gegeven. Toen ik het vroeg reageerde de verkoper (eigenaar) zeer typisch: ‘als er korting is had het er wel gestaan, he? Duidelijker kunnen we het niet maken!’ Ik ben maar snel weggegaan, leek me kansloos om verder nog iets te proberen met die man.

Ik had écht interesse in een Fortis en had uiteraard geen 70% korting verwacht, maar als een gesprek zo wordt afgekapt leek het me bij voorbaat kansloos. Ook deze had blijkbaar geen klanten nodig :wink:

én daar komt dan nog eens bij dat de handelaars nogal uit de hoogte doen tegen klanten… Wellicht komt het door mijn jongere leeftijd… Maar volgens mij stinkt mijn geld niet harder dan dat van iemand anders… Toch? :smiley:

Ik heb zeer weinig symphatie voor horlogehandelaren in het algemeen. Dan heb ik het vooral over officiele verdelers van bepaalde merken. De vintage verkopers, die meestal zelf liefhebber zijn, zijn meestal erg vriendelijk en behulpszaam.

gr. Glenn

Dit ook met meetapparatuur gehad, ik wist dat deze bij de leverancier op voorraad lag. De afdeling verkoop gebeld en gevraagd of ze de meter in het stopcontact konden inpluggen en één meting doen, als dat goed was konden ze de meter direct opsturen (3500 euro) ik vroeg niet om korting, alleen een meter waar ik een spcifieke meting mee wilde doen.
De knaap zegt ik bel u zo terug, 8 maanden geleden :S.
Ik heb mijn geld maar naar de concurrent gebracht en daar apparatuur gekocht.
Zo verspeel je dus een nieuwe /toekomstige klant. Maar het gebeurt overal lees ik dus in de bovenstaande reacties.

Mvgr, Andre

Aantal jaren geleden een mooie flatscreen gezien bij de Mediamarkt. Dikke 2000,00 euro. Ik woon in een dorp en vond bij nader inzien dat ik de plaatselijke rtv zaak eigenlijk niet mocht passeren. Dus daar ook een prijsofferte gevraagd en erbij gezegd dat ik best kon begrijpen dat hij wellicht een wat hogere prijs moest hanteren dan de Mediamarkt, maar dat ik daar best begrip voor had en voor de plaatselijke service best wel een wat hoger bedrag over had.

Weken niets gehoord, dus nogmaals een telefoontje. Offerte kwam eraan, vlg de handelaar.
2 maanden gewacht op antwoord… Niets gehoord. Dus maar in de grote stad het apparaat gekocht.
Je snapt het soms toch niet…

Jawel kan altijd ik heb er al vele bij hem gekocht maar hij is niet huisdealer van het merk dat me zoon wilde dus dat ging niet…