Geen lume / geen contrast = deal breaker ?

Geen lume deal breaker ?

Je komt ze regelmatig tegen, best prijzige horloges zonder lume, hoe ervaren jullie dat,
gewoon chique of een dealbreaker ?
Bijvoorbeeld Chromen wijzers i.c.m. een zilverkleurige dial
En is het nu echt zo’n ketterij om een vintage horloge te relumen ?

Ik vind dat jammer van Grand Seiko, maar misschien is lumeloos wel chiquer. Wandklokken met lume zien er ook minder chique uit.

1 like

Lumeloos kan heel goed als je een wekkerradio hebt of niet duikt. :wink:

3 likes

Bij mij geen dealbreaker, lume interesseert me bar weinig.
Wel een duidelijk en niet te drukke wijzerplaat zodat ik de tijd overdag goed kan aflezen.
Wanneer ik slaap en wakker wordt kijk ik wel op de wekker, ik slaap nooit met horloge.

groetjes Lenno

1 like

Als 's nachts het horloge op het nachtkastje ligt, vind ik het wel fijn om in het donker de tijd nog te kunnen lezen.

Neem nu dit quartz horloge, hoe komt een designer nu tot dit soort wijzers,
2 kleine puntjes lume de rest chroom met skeleton wijzers,
waarom nu niet ff een kloddertje extra lume of die wijzers dichtmaken.
voor de mooiigheid lijken die skeletons me hierbij ook niet nodig.

of deze zo mogelijk nog erger, waarbij een deel van de minutenwijzer nog blauw is ingekleurd dat precies wegvalt tegenover de markers.

Lume interesseert me niet. Wijzers die wegvallen op de plaat, of niet opvallen door de drukke plaat zijn wel dealbreakers of redenen tot snel flipperen voor mij.

1 like

Geen lume is niet meteen een deal breaker maar heeft wel de voorkeur, geen contrast is wel een deal breaker!

Ik moet de tijd zonder leesbril in 1 oogopslag kunnen zien, de datum op mijn huidige horloge is zonder leesbril niet te lezen, dus mijn volgende horloge heeft bij voorkeur geen datum, een grote datum, of een loep.

Geen lume is voor mij ook geen deal breaker. Hangt geheel van het horloge af. Niet al mijn horloges moeten lume hebben. net zo als, wel/niet datum, wel/of niet maanstand, wel/niet chronograaf, etc. etc.

Bij een diver is lume wel vereist.

Ik vergeef graag

[URL=http://s1223.photobucket.com/user/glengoyne17/media/my%20watches/Seiko%20Sarb%20065%20close%20up%202_zpswbq1xbpe.jpg.html][/URL]

3 likes

Enkel bij een diver, anders absoluut geen deal breaker

JA

1 like