Geen Renata, maar wat wel?

Ben begonnen met het zelf vervangen van batterijen, maar ik lees her en der dat juist de Renata batterijen snel lekken. Terwijl die toch vaak worden gebruikt door de juwelier of bij eerste montage. Wat is het beste alternatief?

Ik heb goede ervaringen met bijv. Seiko.

2 likes

Maxell zilveroxide :ok_hand:

2 likes

Eenvoudig gezegd: Japans

4 likes

:ok_hand:

1 like

zeker nooit alkaline…

2 likes

Is dat tegenwoordig niet Murata i.p.v. de Seiko merknaam?

1 like

Dank voor de tips. Murata is volgens het interweb wat voorheen Sony was. Klinkt ook Japans.

1 like

Je hebt Seiko en ook Seikoshen oid. Beide prima volgens mij.

Of Seiko inmiddels een andere naam gebruikt weet ik niet.

Maxell is idd ook prima.

1 like

MuRata hier, voorheen (heette dit) Sony. Kleur van de doosjes (groen) is hetzelfde gebleven. Nooit klachten gehad en zelf ook tevreden in de eigen kwartsjes.

2 likes

Seizaiken is van Seiko. Renata heeft bij mij al twee horloges gesloopt, begonnen met lekken terwijl ze nog niet eens leeg waren. Seizaiken bevalt mij prima.

2 likes

Ik ga in ieder geval even kijken of er nog ergens Renata in de kwartsjes zit

2 likes

Energizer

2 likes

Seiko. Renata is rotzooi. Lekken.

2 likes

+1

1 like

Bij de Renata batterijen wordt aangegeven dat ze gebruikt worden door de grote merken (van de Swatch Group). Daarbij wordt niet vermeld dat Renata onderdeel is van dezelfde Swatch group. Ik gebruik al vele jaren de batterijen van Seizaiken, van Seiko Industries. Deze zijn zeer betrouwbaar.

1 like

Renata is Swatchgroup maar ik ken geen enkele horlogemaker van de swatchgroup die ze in privé reparaties gebruikt :sunglasses:

3 likes

Ook niet bij zakelijke reparaties … :grin:

3 likes