Geen Steinharts meer bij Aramar

jantje.vlaam Schreef:

en hij/zij met iets origineels komt
ga ik er voor.

Sorry, wil niet vervelend zijn, maar we hebben het nog steeds over Aramar, toch?
Dan gaan we nu maar zitten wachten op iets origineels :wink:

Waarom gaat Steinhart niet over op Sellita uurwerken?? Dat is ook Zwitsers. Oris is daar ook op overgestapt voor een aantal uurwerken.

Er komt een tijd (misschien dat ie er zelfs als is…) dat ETA veel minder belangrijk wordt. Hoog tijd lijkt mij!!

marnix.moed Schreef:

Marz Schreef:


dreski Schreef:



Ik begrijp niet dat ze niet gewoon een
automatisch
Myota uurwerk inkopen. Minstens net zo goed.
En

dat er dan geen Swiss made op staat kan me
echt

geen malle moer schelen.

Een grote groep mensen is het met je eens denk
ik,
maar waarschijnlijk een minstens net zo grote
groep ook niet :slight_smile:

+1 voor velen heeft Swiss Made toch iets extra’s.

Swiss made heeft maar ten dele iets te maken ket het uurwerk. Lees daar nog maar eens wat over na.

Of Sellita. Dat doen ze bij Oris ook.

Elf.

:slight_smile:

Ik had de hele topic nog niet uitgelezen ,maar kwam om 09:35 met dezelfde gedachte.

Elf.

Mooi toch :smiley: Best gek dat ETA zo populair blijft, terwijl er toch best uitwijkmogelijkheden blijken te zijn.

Gr Ron

Marco V Schreef:

zouden die aramars überhaupt aftrek
vinden?

Ik denk het wel als ze specs to match hebben en geen 100m waterdichtheid op een duiker zoals nu het geval is.

Groeten.

Noël.

hcptdg Schreef:

marnix.moed Schreef:


Marz Schreef:



dreski Schreef:



Ik begrijp niet dat ze niet gewoon een
automatisch
Myota uurwerk inkopen. Minstens net zo
goed.
En

dat er dan geen Swiss made op staat kan me
echt

geen malle moer schelen.

Een grote groep mensen is het met je eens
denk
ik,

maar waarschijnlijk een minstens net zo grote
groep ook niet :slight_smile:

+1 voor velen heeft Swiss Made toch iets
extra’s.

Swiss made heeft maar ten dele iets te maken ket
het uurwerk. Lees daar nog maar eens wat over na.

snap ik. zoveel procentjes hier en daar en dan mag t erop. het is niet meer wat t is geweest, maar toch.

Tempus Fugit Schreef:

Mooi toch :smiley: Best gek dat ETA zo populair blijft,
terwijl er toch best uitwijkmogelijkheden blijken
te zijn.

Gr Ron

eta heeft wel naam gemaakt. voor mij zou sellita ea ook n optie zijn, zolang de meeste horlogemakers ermee om kunnen gaan en aan onderdelen kunnen komen. en dat lijkt me t geval.

Even een reactie van mijn kant. Als alles met Steinhart netjes was verlopen en Steinhart gewoon zijn belofte was nagekomen om ons de Arctic Ocean (en de White Ocean) te leveren dan waren we doorgegaan met Steinhart. Echter het continue gedraai van Günther Steinhart, te laat of soms helemaal niet leveren, zeer slechte bereikbaarheid (vooral per e-mail, of 30 keer bellen naar hun nummer en steeds een bezettoon krijgen) heeft ons doen besluiten om er niet meer mee verder te gaan. Daarnaast is het zo dat van Steinhart vrijwel alleen de Ocean 1 serie (lees Rolex modellen) verkocht worden. Deze zijn doorlopend niet op voorraad. De andere modellen (hoe origineel en mooi ook) worden zeer sporadisch besteld. Als dealer werden we bijvoorbeeld gelimiteerd qua aantallen te bestellen Ocean Vintage Military horloges. Als ik er weer eens 5 binnen had waren die dezelfde dag weg. Een totaal onwerkbare situatie voor ons.

De Arctic Ocean zal nu door Grovana gebouwd gaan worden. Voor ons is de planning eerst de 100 Arctic Ocean modellen uit te leveren. Dat is primair ons eerste doel! Pas daarna gaan we verder met meerdere modellen, en alles uitgerust met Zwitserse uurwerken en uiteraard Swiss Made. De focus bij onze modellen zal nadrukkelijk op een zo hoog mogelijke kwaliteit komen te liggen tegen een scherpe prijs.

marnix.moed Schreef:

eta heeft wel naam gemaakt. voor mij zou sellita
ea ook n optie zijn, zolang de meeste
horlogemakers ermee om kunnen gaan en aan
onderdelen kunnen komen. en dat lijkt me t geval.

Het SW-200 uurwerk van Sellita is geloof ik een ETA-kloon. Daar kan elke uurwerkmaker mee uit de voeten.

Ik ben heel benieuwd naar de ontwikkelingen. Als Aramar zijn afspraken beter kan nakomen dan Steinhart zou dat heel prettig zijn. Zijn al die 100 Arctic Oceans al verkocht/besteld?

wat ik begreep zijn er door de “commotie” enkele afmeldingen, maar dat waren er maar 5. De rest zit de rit uit. Er was ook een wachtlijst, dus misschien is er nog 1 over, maar waarschijnlijk nog gewoon allemaal verkocht. Maar een beller is sneller :wink:

jantje.vlaam Schreef:

wat ik begreep zijn er door de “commotie” enkele
afmeldingen, maar dat waren er maar 5. De rest zit
de rit uit. Er was ook een wachtlijst, dus
misschien is er nog 1 over, maar waarschijnlijk
nog gewoon allemaal verkocht. Maar een beller is
sneller :wink:

Hahaha. Het was gewoon benieuwd hoe gewild ze zijn.

Vraagje mijnerzijds (misschien niet het juiste topic, maar ik probeer het toch): Is bekend wanneer en op welke wijze de Steinhart Ocean 2 White te verkrijgen is?
Ik moet zeggen dat ik het een prachtig horloge vind!

Groeten,
Rob

RDK Schreef:

Vraagje mijnerzijds (misschien niet het juiste
topic, maar ik probeer het toch): Is bekend
wanneer en op welke wijze de Steinhart Ocean 2
White te verkrijgen is?
Ik moet zeggen dat ik het een prachtig horloge
vind!

Groeten,
Rob

ik zou denken dat n mailtje sturen misschien meer info oplevert.
mn laatste 2 mailtjes werden vlot beantwoord.

We worden nieuwsgierig, wanneer komen deze arctic’s in de verkoop ?

shivani Schreef:

We worden nieuwsgierig, wanneer komen deze
arctic’s in de verkoop ?

As het goed is zijn ze al uitverkocht, informeer anders eens bij Aramar. Wellicht is er nog een plaatsje vrij.

jantje.vlaam Schreef:

shivani Schreef:


We worden nieuwsgierig, wanneer komen deze
arctic’s in de verkoop ?

As het goed is zijn ze al uitverkocht, informeer
anders eens bij Aramar. Wellicht is er nog een
plaatsje vrij.

:smiley:

De website van Aramar is niet bereikbaar tenminste bij mij niet…:sunglasses: