Geen Steinharts meer bij Aramar

Ze gaan de modellen in productie nemen onder de naam Aramar. (Volgens zijn site) Vanwege uitleveringsproblemen bij Steinhart. Voor zover ik weet heeft steinhart een chronisch tekort aan ETA uurwerken omdat ETA niet of nauwelijks uitlevert. Ik vraag me af hoe snel Aramar dit probleem heeft, waarom ETA hem wel zou uitleveren. Ik blijf steinhart fan. De laatste modellen kreeg ik binnen een week toegestuurd en veel modellen zijn inmiddels weer beschikbaar. Daarnaast heb ik liever steinhart dan aramar op de klok, en ja, ik weet dat er velen zijn die hun neus ophalen voor beiden, maar die moeten dan maar snel verder lezen. Gezien de levertijden, die mijnsinziens nog redelijk zijn, zouden die aramars überhaupt aftrek vinden?

Als er in de Aramar kloon ook ETA uurwerken komen, dan heeft of Steinhart zitten slapen of het is weer een hoofdstuk in het horlogesprookjesboek.

Zie hier in dit draadje, deels, je antwoord:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1360322

Dat is veel leesvoer. Waarom zou ETA wel aan ene Aramar leveren en Steinhart niet meer kunnen of willen bedienen. Krijgen we straks weer een sensationeel nieuw Nederlands horlogemerk op de markt…

Aramar heeft het op zijn website over vele modellen met dat logo die geleverd gaan worden. Moet ik daarbij aan modellen van steinhart denken(oké, modellen van steinhart van andere horlogemerken) dan zijn die 100 ETA uurwerken zo op.

Reactie was meer gericht aan MarcoV. Uit het aangehaalde draadje begreep ik dat er al een aantal eta’s voorradig waren. Maar ik weet het ook niet precies meer, en zoals je zei, het is nogal veel om na te lezen. Zo nieuwsgierig ben ik er nou ook weer niet naar :wink:

Ik heb Maurice vandaag nog gesproken o.a. over Steinhart. Hij heeft zelf 100 TOP ETA’s geregeld voor de Aramar Arctic Ocean omdat Steinhart zij dat ze geen voorraad hadden maar communicatie liep stroef en andere zaken die niet klopten.

Hij laat zijn horloges nu maken door de fabrikant van de eerste Steinhart Ocean ones (toen er nog geen probleem was met q&c).
Ik heb er alle vertrouwen in en laat mijn bestelling voor de Arctic Ocean gewoon staan.

Jantje, zie mijn opmerking over de aankondiging op de site over andere modellen, die 100 arctics oké, maar wat staat er dan nog meer in de planning en hoe zal de aanlevering van die ETA uurwerken verlopen? Of begrijp ik die aankondiging verkeerd? Maurice?

hcptdg Schreef:

Als er in de Aramar kloon ook ETA uurwerken komen,
dan heeft of Steinhart zitten slapen of het is
weer een hoofdstuk in het horlogesprookjesboek.

We horen hier maar een kant van het verhaal, dus wat de waarheid is…

luddite Schreef:

hcptdg Schreef:


Als er in de Aramar kloon ook ETA uurwerken
komen,
dan heeft of Steinhart zitten slapen of het is
weer een hoofdstuk in het horlogesprookjesboek.

We horen hier maar een kant van het verhaal, dus
wat de waarheid is…

kan de nederlandse importeur de andere kant vertellen. oh wacht… :wink:
kon t niet laten.

Marco V Schreef:

Jantje, zie mijn opmerking over de aankondiging op
de site over andere modellen, die 100 arctics oké,
maar wat staat er dan nog meer in de planning en
hoe zal de aanlevering van die ETA uurwerken
verlopen? Of begrijp ik die aankondiging verkeerd?
Maurice?

ik weet niet of t perse enkel eta zal/moet zijn. andere modellen uit zn eigenlijk hebben weer ander merk uurwerkjes. dus kweenie of t exclusief bij eta blijft.

Ik begrijp niet dat ze niet gewoon een automatisch Myota uurwerk inkopen. Minstens net zo goed. En dat er dan geen Swiss made op staat kan me echt geen malle moer schelen.

mij wel…maar goed, dat is persoonlijke voorkeur.

Ik koop ze toch liever met voor hetzelfde geld.

dreski Schreef:

Ik begrijp niet dat ze niet gewoon een automatisch
Myota uurwerk inkopen. Minstens net zo goed. En
dat er dan geen Swiss made op staat kan me echt
geen malle moer schelen.

Een grote groep mensen is het met je eens denk ik, maar waarschijnlijk een minstens net zo grote groep ook niet :slight_smile:

Marz Schreef:

dreski Schreef:


Ik begrijp niet dat ze niet gewoon een
automatisch
Myota uurwerk inkopen. Minstens net zo goed. En
dat er dan geen Swiss made op staat kan me echt
geen malle moer schelen.

Een grote groep mensen is het met je eens denk ik,
maar waarschijnlijk een minstens net zo grote
groep ook niet :slight_smile:

+1 voor velen heeft Swiss Made toch iets extra’s.

marnix.moed Schreef:

+1 voor velen heeft Swiss Made toch iets extra’s.

  • 1(Maar voor mij persoonlijk niets ;))

lencoth Schreef:

marnix.moed Schreef:


+1 voor velen heeft Swiss Made toch iets
extra’s.

  • 1(Maar voor persoonlijk niets ;))

Ik snapte even m’n gedachtekronkel niet helemaal. Wat ik wou zeggen is dat ik het met Marz eens ben. Maar bedoelde dat ook voor mij Swiss Made iets extra’s heeft, hoewel het geen must is.

Ik heb ook meerdere Seikos, maar als het kan dan toch Zwitsers en als een Nederlander er wat aan kan verdienen en hij/zij met iets origineels komt ga ik er voor.

Swiss Made? Zegt me ook niets. Maar “Poinçon de Geneve” of “Qualité Fleurier”, dat is andere (Zwitserse) koek (tu)