Geen toeval meer... denk ik

Ik heb 6 automatische horloges en, verdomd als het niet waar is, alle 6 gaan tijdens polstijd achter lopen, niet extreem, maar toch. :scream:
Bij handwinders heb ik nergens last van.

Waar zou het hem in zitten denken jullie?

Zijn 2 Orients, 2 Seiko’s en 1 zwitser en 1 chinees.

2 likes

Wat doe je allemaal met die hand!?:stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Lol alleen snijden en typen, verders ben ik rechts… :slight_smile:

3 likes

De afwijking is deels afhankelijk van de positie van het horloge (en temperatuur). Je kan ook eens kijken wat er gebeurt als je de horloges anders weglegt bij niet dragen.

1 like

will do :slight_smile:

Heb jij soms veel plezier in je leven? Dat kan namelijk ook een reden zijn. De tijdwaarneming tijdens plezierige activiteiten is sneller. Relatief gezien lijken je horloges dan dus achter te lopen, aangezien je verwacht dat het later is…

14 likes

oef die is diep voor deze zondagochtend… maar ik snap wat je bedoelt, mijn relatieve snelheid gelieerd aan die van het machien lopen inderdaad niet synchroon… :slight_smile:

2 likes

Wat maakt die nauwkeurigheid uit als je 6 klokjes hebt, elke dag een wissel en die moet je toch telkens terug op tijd zetten. Zolang ze niet allen in een watchwinder zitten merk je in praktijk toch weinig van? Ik zou totaal niet weten hoe nauwkeurig mijn horloges zijn, door de dagelijkse wissel valt het me niet op.

3 likes

Bewaar je ze op de achterkant liggend?
Zo ja dan kan dit kloppen.
Veel mechanische uurwerken lopen plat liggend iets
sneller dan aan de pols.
Niets bijzonders dus.

1 like

Klopt. In de kist lopen mijn Oris en mijn SKX007 ook opvallend sneller dan aan de pols. Is dus niet ongewoon blijkbaar :slight_smile:

1 like

@illewoare
De onderdelen in een uurwerk ondervinden minder wrijvingsweerstand
in liggende positie.

2 likes

Zeker te lage hartslag, daarmee windt een automaat op volgens een marktplaats advertentie die ik heb gelezen.

6 likes

De meest voor de linkerhand liggende verklaring is dat je horloge waarschijnlijk te weinig tijd heeft om haast te hebben.

1 like

aha owkee dank!! :slight_smile: