Geërfde Horloges - Waar taxeren en verkopen?

5 8 5 is 14 karaat goud

2 likes

constellation quartz met diamantjes 1000 a 1500,.
constellation goud blauw naar
als hierbij staat 750 gelbgold dan is die 18 karat maar is goed beschadigd. prijs goudprijs.
en die andere 2 tudor ca 300
en Omega zonder no indien goud
de goud prijs als er nergens een
stempel op staat wordt het moeilijk. Of testen

1 like

Dankje. Denk dat de 750 gelbgold ook verwijst naar de Constellation met diamantjes, in de band staat ook 750 gemerkt.

Er zijn goud test setjes te krijgen
voor een paar euro.
IK zou naar een goede juwelier
gaan

1 like

En dan?

Dat is echt een slecht advies. Juweliers weten net zo weinig van dit soort horloges als een slager van wintertenen. Juweliers verkopen juwelen en soms een horloge. Voor echt goed advies ga je naar een van de eerder genoemde experts op het gebied van Vintage horloges.

5 likes

Goud staat een 36 euro per gram inkoop bij juwelier

Ook voor jou het advies: Ik zou op zoek gaan naar een goede juwelier :rofl::rofl:

Natuurlijk zijn er hopeloze gevallen bij, maar er zijn er ook genoeg met meer dan genoeg kennis.

Maarja, dat is mijn ervaring hè :wink:

Haha dat is een :round_pushpin: in een hooi :mountain_snow:

Maar ik heb een aantal goede horlogemakers in de buurt en het Hforum. Ik zou serieus niet weten wat ik met een ‘juwelier’ aan zou moeten…

3 likes

Aan het begin van mijn horloge hobby wilde ik mijn oude Omega, ooit nieuw gekocht, eens laten open maken om het uurwerk te bestuderen en een foto te maken. Ging naar goed bekend staande plaatselijke juwelier. Krijg horloge terug met enorme kras op acherdeksel. Hij was even uitgeschoten. Maar zei er niets over.

Heb het horloge een kleine revisie laten geven bij Jan Ubels.
Wist nu gelijk dat je naar de vakman moet gaan. :wink:

2 likes

Werk je bij een juwelier?:rofl:

Het zou mij niks verbazen als die Omega Constellation alleen al tussen de 2-3k oplevert.

1 like

Wat weeg dat ding dan?

Geen idee, maar verkopen voor enkel goudprijs zou stom zijn wat je op marktplaats krijgt aan biedingen.
Ik zou zoiets eerder aanbrengen bij een gerenommeerd veilinghuis, dan krijg je vanzelf een premium erop.

1 like

Aan wat voor veilinghuizen zou je dan denken? Levert dat meestal meer op dan verkoop via een van de bedrijven genoemd in de eerste reactie?

Dat bedoelde ik eigenlijk ook
sorry hier voor
Goud kun je dus testen met zo
een tester . Dan heb je in ieder
geval een richtlijn

Ben benieuwd welk veilinghuizen quartz omega’s voor veel geld verkopen. En daar komt nog bij dat koper 30% fee betaalt en verkoper nog eens 10%.

1 like

Van Spengen heb je veel naïeve kopers. Laatste veiling veel vintage fake en er werd gewoon goed op geboden (boven schattingswaarde soms). En op vrouwen horloges bieden ze ook, want publiek is 50-50 man-vrouw.

1 like

Dus stuur hem op naar de veiling, zoekende naar een naïeve koper…

Als je de horloges wil verkopen, neem dan goed de tijd om je te oriënteren. Hier op het forum of het internet moet je een goed idee geven. Daarna aanbieden hier of op MP en verkopen voor het bedrag wat je acceptabel vindt.

2 likes

nee ik verkoop brillen🤩