Hallo, heb een vraagje over het laten taxeren en verkopen van horloges. Uit een erfenis van een familielid zijn een paar horloges van behoorlijke waarde gekomen (Tudor en meerdere Omega’s).
Van de meeste kan ik wel een geschatte waarde vinden, maar veel hangt natuurlijk af van de staat.
Ik vroeg me dus af waar je die het beste kunt laten taxeren en verkopen. Zijn er specifieke plekken/bedrijven die jullie aan zouden raden?
Hier in de bruine rubriek? Daar is die voor? Edit, verkopen dan weer niet (kan wel in het blauwe gedeelte), ik zou eerst hier een paar onafhankelijken laten kijken naar de waarde staat markt etc, daarna kan je je altijd wenden tot avw / Amsterdam watch co / blauwe gedeelte / watchworks Haarlem etc
Ten eerste gecondoleerd met je verlies en welkom hier op het forum. Als ik het goed zie gaat het om 4 dames horloges. Deze zijn over het algemeen moeilijk te slijten maar wel wat waard natuurlijk, geen vetpot helaas.
Die Tudor rond de 500 waard denk ik
Omega met diamanten, geen idee want vind nergens een Constellation Quartz met diamanten.
De Omega Constellation rond de 700 waard denk ik
De Omega zonder verdere aanduiding, geen idee
Je weet dat het allemaal dames horloges/maten zijn en dat de staat niet optimaal is? 500 en 700 lijkt me best optimistisch voor particuliere verkoop.
De Omega met steentjes en de Omega zonder aanduiding zouden massief goud kunnen zijn en daardoor nog een aardige waarde kunnen hebben. De andere twee gaan lastig worden vrees ik…