Ah vandaar dat je momenteel in Spanje zit…![]()
is wel mijn vakantieland dus best wel handig toch ![]()
Zekers. Mijn geboorteland…maar kom er eigenlijk nooit (meer) ![]()
Nou ja…ik VPN wel dan…
Van dit verhaal begreep ik alleen Hyves.
Ik ging even iets gelijkaardigs typen maar hier komt het gewoon op neer. Het tegendeel beweren is linea recta ontheven uit functie voor wie in mijn branche zit. Go to jail, do not pass start, do not collect $200.
Een gebruikersnaam is ook nooit een factor van authenticatie geweest. Ook niet in oude systemen, en ik heb heel lang en diep in de obscure, stokoude, onveilige, gare dingen gezeten. SysV en ouder, VMS, Netware, S/390, RSX, MCP. En nog wel een pak meer. Gebruikersnaam is identificatie, nooit authenticatie.
En ik zet mijn MFA niet aan. Wel aparte lastige paswoorden per account, netjes in een paswoord manager. ![]()
WW maar weer gewijzigd.
Is toch altijd een ding die 11111 in een andere volgorde zetten
Ik snap het niet…
Begrijp ik nou goed dat de wachtwoorden in plain text zijn in te zien? ![]()
Nee, eerst de kleitablet zien te bemachtigen.
Aan iedereen die meeleest:
Mijn spullen liggen in de DNK!!!
…en je horloges…thuis?
Eén tegelijk
Donkervoort 7
Donk
Hoezo?
Hoi John, kan je geld naar me overmaken? Ik ben het, je moeder
Nog steeds hetzelfde rekeningnummer?
Haha inderdaad, als ik dit soort consultants aan de directietafel zou ontvangen, dan zou ik een hartig woordje moeten doen met m’n projectteam én de commercieel directeur van de leverancier.
Leg het maar onder de mat dan vind ik het wel ![]()
Nee. Dat was een misvatting. ![]()
Ik kwam 2 jaar geleden op mijn werk. En kreeg te horen dat ik naar mijn manager moest. Ik braaf daarheen. Zit er ook een HR iemand erbij.
Ik kreeg toen te horen dat in een datalek was. Ik trots, ik dacht eindelijk een nevenfunctie erbij te krijgen😁
Ik wist niet eens wat een datalek was.
Mijn pleegzoon woont op een andere locatie van dezelfde instelling en ik hoorde dat er een escalatie had plaatsgevonden. Nu is mijn pleegzoon een beetje een drama queen dus ik dacht ik lees even het verhaal vanuit begeleiders perspectief. Maar ja mijn pappa inlog en mijn werk inlog zijn twee verschillende dingen… En de inlog van thuis had ik niet bij me… Kortom, ik log in vanaf mijn werk account, ik me van geen kwaad bewust want als ouder was ik ook geautoriseerd.
Blijkbaar kwam ik zo naief en schuldbewust over dat het niet in mijn dossier kwam.
Moraal van het verhaal. Ik moet gewoon door de voordeur en niet via de achterdeur.
![]()
![]()
![]()