Gehackt?

En, wat is het geworden?

16 likes

uitloggen, inloggen en dan aangeven wachtwoord vergeten

1 like

Als je nog even wacht wordt het voor je gedaan. :grimacing:

Voorkeuren —> beveiliging
“E-Mail voor wachtwoordherstel versturen”

1 like

Er is al een mogelijkheid om in je profiel, 2fa te activeren of een passkey aan te maken.

Ik heb net een passkey aangemaakt.

4 likes

#metoo

1 like

Dpvh :joy:

2 likes

Wachtwoord gewijzigd van Horlogeforum2025 naar Horlogeforum2026. Was toch al tijd.

43 likes

Met uitroepteken neem ik aan. Voor die extra veiligheid.

6 likes

:rofl::rofl:

Ik schrok ook heel even toen ik dit zag. Totdat ik besefte dat ik er echt zat.

40 likes

:rofl:

1 like

Eerste verdachte is gevonden!

Heb een wachtwoord van 20+ leestekens, cijfers en andere geaccepteerde tekens. Aangevuld met een biometrische passkey, moet het wel voldoende zijn, denk ik.

1 like

Ik zou schrikken van Android-apparaat.

4 likes

zoiets heb ik ook, moet nu iedere keer mijn telefoon camera aflikken :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

3 likes

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

1 like

Eens zeker niet. Ben bij ons recent Hetiswinter2026! Tegengekomen alles beter dan winter26 incl mfa.

Ik haat het om dit te moeten zeggen, jongens, maar er als je een Username (factor 1) en een Password (factor 2) hebt is 2FA al verplicht.

Mag ik aannemen dat jullie een MFA oplossing voorstellen? :slight_smile:

Daar zou ik me dood aan ergeren. Dat zou mijn exodus van het forum wel eens kunnen betekenen.

Geofencing lijkt me niet de juiste keuze voor een publiek forum. Ik heb dit forum de laatste jaren gebruikt vanuit:

• Zweden
  • VS
  • Noorwegen
  • Italie
  • Frankrijk
  • Duitsland
  • Denemarken
  • Spanje
  • Griekenland
  • Servië
  • Slovenië
  • Bosnië
  • Croatië
  • Zwitserland
  • Oostenrijk
  • Turkije

Als ik zo eens naar de vakantie-posts van mensen kijk ben ik daarmee nog een milde reiziger, want ik zie Maleisië, Thailand, Japan en andere delen van Azië en het Midden Oosten ook nog redelijk voorbij komen. Afrika wat minder. Maar toch. :slight_smile:

Hoorn lijkt me niet zo vreemd.

Zie? Maleisië! :slight_smile: Ik zei het net nog.

Maar even serieus, op dit moment kun je een password instellen van “123456”.

Da’s belachelijk laks. Het zou al een hoop schelen als we twee dingen deden:

• Deactiveer de langst inactieve leden. Iets van een soort Joiners/Leavers procedure moet er zijn.
  • Configureer een password policy van minstens 10 tekens met wat eisen aan bijvoorbeeld een hoofdletter, speciaal karakter, etc.
  • Zet in godsnaam geen password ageing of rotatie aan, want dat is onveilliger. Je kunt beter één permanent kwaliteitswachtwoord zetten dan roteren. Dit is ook in lijn met Microsoft best practices, en diverse beveiligingsstandaarden.
8 likes

Zou de standaard moeten zijn, overal waar je wachtwoorden voor moet aanmaken.

2 likes

Ik had ooit een sneaker/sportkleding maker als klant, waarbij de CEO zijn woonplaats als wachtwoord had. Zowel het wachtwoordbeleid als zijn wachtwoord waren om te janken. Ik kijk echt nergens meer van op. :rofl:

2 likes