En icm MFA.
Lijkt mij geen slecht idee als het HF beheer dit alsnog doorvoert. @Jur Het is (blijkt) momenteel te onveilig.
En icm MFA.
Lijkt mij geen slecht idee als het HF beheer dit alsnog doorvoert. @Jur Het is (blijkt) momenteel te onveilig.
NIST geeft toch wel ander advies.
Lange wachtwoorden is het advies.
En niet zozeer speciale karakters (al sinds 2017 overigens )
Mocht je je echt vervelen :
Gewoon zinnen met hoofdletters die makkelijk te onthouden zijn voor jezelf, of Combinaties van woorden.
DeADgeeftMijEigEnlijkAlJArenGeenPatekVoorList
Logisch toch, hoe langer het wachtwoord, destemeer combinaties er mogelijk zijn. In combinatie met speciale tekens, zijn het nog meer mogelijke combinaties. Win-win voor mij.
Is het ergens niet vreemd dat jij onversleuteld bij wachtwoorden kan?
Ja dat afdwingen is dus niet per definitie beter is wat ik probeer te zeggen.
Zie linkje over het waarom.
Dus helaas zo âlogischâ is het niet ![]()
ben benieuwd wanneer iemand het aandurft dit Topic naar âOff Topicâ te zetten ![]()
Als computer-kneus en ondeskundige lampelul zojuist mn vriendin gevraagd mijn wachtwoord te veranderen. Zowaar gelukt. ![]()
Dus beste hackers, 1234567 werkt niet meer.
Het afdwingen niet. Maar het met eigen wachtwoorden doen, welâŚ
Vind ik dan hè. ![]()
Lang verhaal kort; hij kreeg in de smiezen dat zân account niet meer benaderbaar was en belde support. Kreeg mij aan de lijn en vertelde doodleuk wat zân wachtwoord was. Bij het kijken in de logging zag ik dat er tal van login pogingen waren gedaan en uiteindelijk succesvol ingelogd was. Ze hebben 'm gewoon gebruteforced.
Kan niet met verzekerde pakketen. Althans niet via PostNL
Automaten bedoel je denk ik. Ontvangen wel. Versturen niet. Heel funky.
In die tracking staat - naast het adres van het afhaalpunt of de pakketautomaat - evengoed nog het oorspronkelijke adres van de geadresseerde.
Just saying.
Weet je welke leuk zijn, die websites (of applicaties) die complexiteit afdwingen, maar:
Die zijn er nog verbazend veel.
Kom op zeg. Een beetje creativiteit hier. ![]()
Daarnaast doelde ik op de informatie die hier in PMs gedeeld zal worden. En bij datalekken daarmee boven komt drijven.
Ik laat het altijd in de voortuin van de achterburen bezorgen. En dan haal ik het midden in de nacht op. Bivakmuts mee. Werkt perfect.
Had ik laatst nog ergens ja ![]()
Bijzonder irritant als je gewend bent je password manager een wachtwoord te laten genereren ![]()
U zit al aan het bier zie ik?
Dit is een heel ander topic en ik wil niet hijacken. Maar wat doen jullie anders dan ik?
Edit 1. Duidelijk. Het misverstand gaat om het aannameverschil tussen verzekerd en aangetekend. Dank @GMTplus1 Rik.
Ik heb het al uitgeschreven voor je.
Snap ook dat het complex is voor je, jij gebruikt nog een andere password manager: