gehard staal Field- watch tips gezocht. + poll

Best stoer! Nog een review:

https://www.ablogtowatch.com/watch-review-archimede-outdoor-protect-39-black-forest/

1 like

Zo heb ik gelijk weer lekker wat leesvoer in de nachtdienst :+1:

1 like

De Hanhart past beter bij jou Dan :wink:

5 likes

In dat blauw is die zeker tof :ok_hand:t2:

1 like

Is de Hamilton Murph in 38mm een idee?

1 like

Traska staat gekend om zijn hardness behandeling.
Ik kan uit ervaring zeggen dat het echte tanks zijn.

Hun “field watch” - Summiteer | TRASKA Watches

De overige modellen uit de collectie genieten dezelfde krasresistentie :ok_hand:

Is geen gehard staal toch?

Heb er inderdaad al veel positieve verhalen over gehoord.
Heb geen haast ga gewoon alle plussen en minnen naast elkaar leggen.

Van deze twee absoluut de Hanhart, want geen datum, mooiere kast, kroon (geen guards) en ik hou wel van die wijzerset. De Traska Summiteer is ook leuk, al vind ik de Commuter mooier. Maar die is dan weer erg OP heavy/geïnspireerd (niks tegen de OP als ik een Rolex zou kopen was het die).

2 likes

De SWC Bunker schijnt erg fijn te dragen. Hardened titanium. 41mm, 46mm lug to lug.

:v::v::v:

3 likes

Titanium heeft uiteraard z’n voordelen, maar bij mijn beste weten wordt de hardheid altijd bereikt door een coating. Nu kan dit misschien best wel lang goed gaan…maar zoals met iedere coating heeft dit een levensduur…

2 likes

Heeft die een geharde kast?

1 like

Dan kan een tweedehands Bremont toch prima? Zit je meteen een kwaliteitsklasse hoger voor hetzelfde geld. :ok_hand:t3:

Nou Ja, als het een millimetertje meer mag zijn.

Gied opgemerkt. Dat is inderdaad het geval bij deze Bunker. Gezien de vele positieve reviews op het web, had ik deze toch maar even in de groep gegooid.

Daar ga ik mij vannacht eens in verdiepen al is de diameter wel wat groot.:+1:t2:

Volgens mijn ook niet.

Daarom ook het liefste een harde legering door en door.

Alle Seiko en Citizen die Duratect of Diashield hebben zijn gehard door coating. De Archimede Outdoor is gehard door tempering, Traska doet het met coatings. Damasko is door en door, de Tegiment van Sinn is volgens mij een coating.

Overigens: Grand Seiko High Intensity Titanium is de absolute bom.

Er zijn zoveel merken die daar iets mee doen. Ik vind het eigenlijk onzin, als het glas krasvast is is het al lang prima. Zeker bij een simpele field watch die gedijd bij wat karakter.

Een niet geharde kast kun je makkelijker herstellen dan een geharde, en je gaat in beide scenario’s materiaal tegenkomen wat krast.

We hadden het kunnen raden :joy::joy: