gehard staal Field- watch tips gezocht. + poll

Zoals altijd zit ik in mijn nachtdiensten als het rustig is te lezen en YouTube kijken over onze hobby.
Nu heb ik vorige week een filmpje zitten kijken over een merk die zijn horloge kasten maakte van een legering van staal met nog iets zodat de kast extra krasbestendig was.
En nu kan ik er niet meer opkomen welk merk dat nu was :smiling_face: zou de leeftijd wel zijn.
Het was niet Sinn of Damasko met dat geharde onderzeeboten staal.
Geen titanium met een hard laagje of coating.
Het enige wat ik nog weet dat het best wel een leuke field-watch was, wie weet welk merk/model ik bedoel.

1 like

Bremont?

Info over hun proces: The Art Of Case Finishing – Bremont Watch Company Pty Ltd

1 like

Archimede maakt kasten die 1200 HV (hardheid vickers) zijn. Ik ben geen metalurg, maar dacht dat ze dat deden door een bepaalde warmte behandeling.

1 like

Deze dus…en daar hebben ze paar varianten van

2 likes

Ja inderdaad, dat klinkt als de Archimedes Outdoor (claimen 1200HV)

En anders kom je uit bij Bremont, die claimen zowaar 2000HV.
Zelf heb ik niet zo’n gevoel bij dat merk, het voelt nogal gemarketed aan, maar wie weet…

Hier kun je trouwens de review vinden van Archimede Review: Archimede OutDoor 39 SW.S.R. na 2 jaar gebruik

Helaas deze was het niet , wel heel toffe horloges hoor maar het was in een andere prijsklasse :wink:

Jheee deze had ik gezien :+1: bedankt voor het meedenken.

Tof horloge toch?

1 like

Ja, dat dacht ik al… :slight_smile:

En dan is er ook nog een geharde versie van een Hanhart, claimt ook 1200HV, deze dus, ook best leuk in z’n eigen stijl:

3 likes

zeker, zie ook m’n review. Ik raad wel aan ook de bracelet te laten harden als je deze wilt aanschaffen…want de band is niet standaard gehard.

1 like

Dit is ook een beauty :ok_hand: ook deze kon ik nog niet.

2 likes

Ook een mooie, heb zelf geen erviaring met Hanhart

1 like

Is een mooi merk, vind ik. Sympathiek kleinschalig, een eigen stijl en behoorlijk wat historie.
Heb zelf een 417ES waar ik nog steeds erg blij mee ben.

Die Preventor lijkt me wel erg leuk, m.n. dan met de blauwe dial en op de eveneens geharde stalen band. Die band is echter DLC coated tot 1000HV, lees ik - staat er toch een tikje onduidelijk!
Bij Archimede kan je inderdaad de geharde stalen band (1200HV) tegen meerprijs meebestellen.

3 likes

Ongeveer dezelfde prijsklasse, afmetingen 1 met datum en 1 zonder. Het model van de wijzers stat mij meer aan bij de Archimede maar het model kast met die kroon vindt ik bij de Hanhart mooier.
Nu gaat het moeilijk worden :thinking:

polletje dan maar;

• Hanhart
  • Archimede
  • Anders
0 stemmers

Andere leuke ideeën zijn natuurlijk ook leuk.
Gehard staal :heavy_check_mark:
Maat 37- 39mm. :heavy_check_mark:
prijsklasse tot 2K :heavy_check_mark:

1 like

Ik zou ze gewoon lekker allebei nemen! :wink:
(Maar serieus: mijn hart gaat het meest uit naar die groene Archimede Outdoor Protect - of dan toch maar meteen door naar de Antimag uitvoering? I.i.g. de geharde band erbij.)

Welterusten voor nu…!

2 likes

Ik heb al een archimede dus ik zou alleen daarom al voor de Hanhart gaan. :joy:
Ook ik ga nu snurken…want die wekker is onverbiddelijk

1 like

Truste, bedankt voor het meedenken.

Traska is gekend hiervoor!

1 like

Ja ook heel tof.

Review van Archimedes uit 2017:

2 likes

-s