Geheime vakjes in Omegakistje

Ik ook hoor en beter nog ik hou hem om mijn pols :grin:

1 like

Cool, en dat via een Youtube Video haha.
Supermooi kistje trouwens.

1 like

wat kost zoiets los dan?

Ik zie ze meestal vanaf 110,- tot 190,- voorbij komen. Tevens weet ik niet of er ook fake exemplaren bestaan van deze doos. iemand enig idee?

Wow, ik vind het nu een nog mooier doosje hahahaha, gelukkig ā€œgratisā€ bij het horloge.

Wel geinig al die luxe dozen, maar doe voor mij maar gewoon 300 Euro extra er van af en dan inderdaad gewoon in een mooie travel pouch. Kan me voorstellen dat het allemaal bijdraagt aan de luxe en overige bla bla. Maar zeg eens eerlijk, wie stopt zo’n doos niet weg na enkele weken als de nieuwigheid er vanaf is?

Bij een one-piece collectie is een dergelijke doos wel degelijk een meerwaarde.

Bij verkoop ook :wink:

2 likes

Dat poste ik dus alā€¦ā€œsinds een maand of 7 niet meer gezienā€‹ā€. Volgens mij ligt ie ergens op een kast…net als de boekjes, certificaten en de rest van die troep, is alleen leuk voor de ontvangst en bij (eventuele) verkoop…

1 like

Natuurlijk hebben jullie (@Teunan87 en @The_President) gelijk door te stellen dat het om de klok gaat en dat de doos in het donker verdwijnt. Bij mij draagt het echter wel degelijk bij aan het gevoel als ik een dergelijk horloge koop, ontvang en uitpak. Daarnaast ben ik het volledig eens met @Ronald dat het een belangrijk item is bij verkoop. Full sets verkopen nu eenmaal een stuk beter voor hogere prijzen en gevoelsmatig (kan het niet bewijzen natuurlijk) denk ik dat een luxe verpakking een redelijk belangrijk selling point is.

4 likes

Ook Tissot heeft 2 ā€œgeheimeā€ vakjes in hun bonte goocheldoos, links en rechts achter een soort van flapjes. Ik kwam daar bij mijn eerste Tissot pas achter toen ik hem flipperde.

1 like

Gek eigelijk dat rolex zich er met zo’n karig doosje vanaf maakt

En ook een zakje om je Tissot los te vervoeren<Boven in de deksel.

Bij mijn Tissot’s zat daar een Tissot poetsdoekje.
Kan ik ze nog ruilen?

1 like

Waarom dan wel?
Die van mij ligt gewoon in de kluis en komt er pas uit wanneer ik hem flipper, doe er helemaal niets mee.

1 like

Het idee is dat je dat kaartje tussen je horlogeband klemt en dan vervolgens het geheel in dat zakje doet en dan die dicht knoopt zodat hij niet al te veel bewegingsruimte heeft. Op die manier rammelt hij dus niet heen en weer plus beschadigd je band niet, althans dat is het idee.

2 likes

Dan kun je em als bewaardoos gebruiken, bij twee horloges heb je vaak weer twee lompe dozen en kom je uiteindelijk toch uit bij een horlogekistje/rol met 6 vakjes of zoiets dergelijks.

Kluis opslag is een ander verhaal, al zou je dit principe ook kunnen toepassen. Anders slingert ie maar wat rond.

Tuurlijk is dat waar. Maar laten we eerlijk zijn, de koffer met 1001 accessoires die je bijvoorbeeld bij een Moonwatch krijgt is misschien wat overdreven? Luxe en kwaliteit zit meer in afwerking en oog voor detail naar mijn mening.

1 like

Dat werkt alleen als je band niet te ruim is.

Aha :thinking: weer iets geleerd.

Helemaal mee eens Teun, een boel onzin bij een slecht gemaakt horloge is natuurlijk vooral gericht om het kopen van een slecht horloge alsnog aantrekkelijk te maken. Maar een top horloge met een top afwerking zoals de Speedmaster, dan is het toch wel fijn als je hem zo mooi verpakt mag ontvangen :wink: