"geheimzinnigheid"

Krabong Schreef:

Squall Schreef:

Ik heb Rolex voor de pats, niet voor de
kwaliteit…

:smiley:

gr. Roel

Nou, je bent in ieder geval wel eerlijk! :smiley: (:smiley:

Een hele leuke discussie, want ik vond laatst een vergelijking tussen een ETA 2824-2 en zijn Japanse evenknie: Miyota 8215. Omdat de kostprijs van de Miyota laag is, is een service na vijf jaar natuurlijk niet echt handig gezien de kosten. Als ik de verhalen over Seiko’s meeneem dan begrijp ik echt niet dat als we het hebben over een kwaliteitsuurwerk, er toch na vijf jaar zoveel onderdelen vervangen zouden moeten worden…
Kwaliteit en duurzaamheid zijn twee verschillende dingen, kennelijk.
Toen ik mijn Omega Seamaster uit 1972 bij Ferrie bracht voor een complete beurt, heb ik niets gehoord over versleten veertonnen en verlies van amplitude. Ik heb de precieze afwijking nog niet gemeten, maar de afwijking blijft volgens mij ruim binnen +10 sec p/d. Daar kan ik wel mee leven:)

Die speedy is 19 jaar (met pauze dus kan de olie lekker indikken…) dagelijks gedragen. Vanaf 2004 - 2005 ben ik pas helemaal gek geworden op horloge gebied :slight_smile: en heb ik meer klokjes.

Maar iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt (tu)

Vraag je wel de oude onderdelen terug?

@Malu65; Ferrie is een vakman en geen harde commerciele bandiet (soms wel :D)… Vandaag wilde ik de Tudor voor een beurt brengen… Bleek totaal niet nodig en de speling die ik voelde als ik de kroon eruit trok bleek te komen doordat een kast klemmetje ontbrak.
Stond ik, inclusief bijregelen voor een tientje weer buiten… Als hij 250,- had gezegd voor een complete beurt had ik het ook gedaan…

gr. Roel

1 like

Dit is altijd een leuk artikel wanneer het gaat over service intervals:

Groeten,

Martin

Mijn automatische Certina van 1965, van nauwelijks f 500 destijds, loopt nog als een kieviet. Nooit voor “onderhoud” naar de fabrikant of importeur geweest en 51 jaar oud!!!
Ik vond hem ergens in een verhuiskist en hij begon toen meteen weer te lopen. Dat was pas kwaliteit zonder nonsens.
Mijn 2 Breitlings, Rolex en Chopard kosten handen vol onderhoudsgeld omdat ze zo kwaliteit zijn? Hoe kunnen die fabrikanten ons nuchtere Hollanders met geld zoiets laten geloven?
We worden tegenwoordig toch overal zo belazerd en kijken daar niet eens meer kritisch van op.
Die horloge fabrikanten van de duurdere pats merken weten wel hoe zij hun pappenheimers moeten aanpakken en het beste kunnen manipuleren. En wij zijn/waren hartstikke gek om zulke horloges nog te kopen en ons zo te pakken laten nemen.

500 gulden voor een certina… In 1965. Kreeg je er een auto bij?

Maar wat wil je nou met deze reactie in een 5 jaar oud topic? Aantonen dat certina zo geweldig is, of zeiken op wat “populaire” Zwitsers?

1 like

Trollen moet je niet voederen, @Bert1

1 like

Eindelijk iemand die de zoekfunctie gebruikt Bert. :joy:

6 likes

Je hebt gelijk ook.

2 likes

KIEVIT!!!
Zeikwijf!

1 like

Rolex was toen niet eens de helft…duur patsmerk dat Certina…f 500 !!!..hoe durven ze.
Maargoed…de ene trol is verdwenen en een andere popt op :thinking:
Uppen van oude draadjes…uuhmmm.

1 like