Gehele Tissot PRS516-lijn vernieuwd. Wat vinden we ervan?

goh die eerste foto , tja die is toch wel echt heel erg mooi vind ik

Goede avond, ik vind het vorige model, namelijk de blauwe dit u heeft, nog steeds de mooiste gevolgd door de nieuwe driewijzer automaat. Groetjes

1 like

De visodate en heritage lijn zijn uitzonderingen inderdaad. Ik heb zelf de PRS516 in 2006 gekocht.


Deze is veel beter in balans. De versie die erna kwam vond ik niet mooi. Het zag er een beetje iel uit.
Wat dacht je van de oude Seastar modellen? De huidige duikhorloges zijn veruit de lelijkste die ik ooit gezien heb.

1 like

Van de prijzen val ik van mā€™n stoel, maar er zal wel een nieuwe generatie horlogekopers zijn die dit gaan pruimen.

Volgens mij zitten er in de nieuwe modellen wel aardigere calibers. De Powermatic 80 voor de 3 wijzer automaat ipv de 2824 en van wat ik aan de achterkant van de chrono kan zien ook iets anders dan dat uitgeklede Lemania caliber.

De eerste generatie, die jij dus hebt, heeft me ooit op het spoor gebracht van de PRS516. Maar het duurde tot de tweede, voordat ik er een kocht. De kastvorm van de eerste lijkt heel veel op die van de tweede (en op de oorspronkelijke/vintage versies). De bezel van de tweede generatie lijkt iets slanker en heeft natuurlijk een andere indeling, die ik persoonlijk geslaagder vind. Verder zijn wijzerplaat, wijzerplaattekst, indexen en chapter ring anders. Al met al vind ik zelf de tweede fraaier. Misschien vooral omdat met het veranderen van deze zaken, de tweede generatie qua looks dichter bij de klassieke PR516 in de buurt kwam. En dit geeft 'm voor mij meer ā€˜retro feelā€™ en daar houd ik wel van.:slight_smile:

Ik vind veel oude/vintage Seastars erg leuk om te zien. Maar vind de huidige ook wel wat hebben.

Van de prijzen op zich niet; maar van de prijsstijgingen wel. Vind het nog steeds allemaal best betaalbaar en ik zie hier dagelijks stapels horloges voorbij komen die een veelvoud kosten (van de prijs van deze Tissots) en dat vinden veel mensen volkomen normaal en het volledig ā€˜waardā€™. Het is allemaal (selectieve) perceptie. Prijzen zijn een mix van emotie en marketing (die weer de emotie voedt).:wink:

1 like

Heb het gezien. Vind alleen jammer dat ze niets meer gedaan hebben met de pr516 heritage!!!:cry:

Alleen de auto chrono vind ik er op vooruit gegaan. Wat het resultaat zal zijn van de forse prijsstijgingen gaan we zien. Het is maar wat de ā€˜gekā€™ er voor wil gevenā€¦

Prijzen zijn erg fors omhoog gegaan. En de modellen die een doorzichtvenster hebben, daar is dat minder mooi uitgevoerd dan bij de oudere modellen die echt een race-uitstraling hadden in hun kijkvenstertje.