Geheugen voor tijden

Eén van mijn horloges is een G-shock MT-G. Zo ongeveer het lelijkste horloge dat ik heb, vind ik.
Toch draag ik het best veel, omdat het wel erg poraktisch is.
Eén van de functies die het heeft werd door mij in eerste instantie weggewimpeld als ‘flauwekul’. De functie om ‘tot 30 tijden in het geheugen te bewaren’.
Ik dacht ‘wat moet je daar nu mee’, maar inmiddels vind ik het een hele nuttige functie en vind ik het jammer dat-ie op (de meeste) andere G-shocks niet zit.
Je drukt even op één knopje en hij onthoudt dat moment. In feite een soort stopwatch-functie, maar dan met een veel simpeler bediening. Je hoeft hem niet eerst in een bepaalde mode te zetten etc. Gewoon een druk op de knop.
Handig voor bij het koken, parkeren etc. Maar ook om bijvoorbeeld vast te leggen wanneer je het klokje op tijd hebt gezet om de afwijking te kunnen zien bijvoorbeeld.
De functie zal in ieder geval zitten in de modules 2608, 2638 en 2688 (die hebben dezelfde gebruiksaanwijzing. Weet iemand of er nog andere modellen zijn met deze functie?

Hier staat een leuk artikel over deze functie. Het is van Sjors. Hij is moderator van het G-Shock forum en de gelukkige bezitter van 500+ exemplaren.

Leuk! Tnx :slight_smile:

Grappig ik kende deze functie niet eens! :slight_smile: