Geinig voor weinig

Gisteren en vandaag heb ik maar weer eens een paar vlooienmarkten afgestruind en met het resultaat ben ik bijna tevreden.
Eerst had ik een Certina DS2 gezien, maar laten liggen. Toen ik later weer bij die verkoper terugkwam, was dat ding natuurlijk al weg. Maar, wat ik bij mijn eerste bezoek niet gezien had waren deze:

een leuke Pierce (model met één button) met kaliber 130 en een mooie wijzerplaat, maar zonder stem en kroon. Geeft niet want ik heb nog een beetje Pierce spul rondslingeren. Ik moet het alleen nog zoeken.
Verder nog deze:

Een Marvin met een werk (508), dat op internet niet te vinden is. En ook mijn werkzoekers vermelden het niet.

Bijzonder is de vroege vorm van schokbescherming die alleen in één richting werkt (op en neer) en de secondewijzer die geen wijzer is maar een schijfje.
De wijzerplaat heeft wat schade, maar daar kan ik mee leven.

En tenslotte vandaag nog een stalen Consul met een werk waar 107 op staat alsof het een Consul werk was, maar in feite is het volgens mij een AS (1194, 1255 oid). Bij Ranfft is iig geen Consul 107 vermeld.
Het horloge is 35 mm, wat groot is voor de tijd (jaren vijftig)

Het glas wordt vervangen want het is vergeeld en heeft haarscheuren, misschien wordt de kast een beetje opgefrist en klaar is kaas.

Hier nog een foto zonder de lunette om de wijzerplaat wat beter zichtbaar te.

De wijzerplaat is moeilijk te fotograferen, tips hoe het beter moet/kan zijn welkom.

14 likes

Stuk voor stuk mooie aanwinsten! Alledrie met mooie, wat aparte Art Deco-achtige invloeden. Vooral die Marvin is gaaf!

Mijn beste,

Goed gedaan hoor!!
Een mooie vangst!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Die Marvin is cool, erg JLC-ig en dat schijfje met pijl is een gaaf detail. Enjoy!

Ik heb zelf nog nooit een vintage uurwerk gezien met een gesloten balansbrug zoals op die Marvin, erg bijzonder. Zowiezo drie hele gave vondsten!

Leuke aanwinsten,vind ze alle drie erg mooi :thumbsup:

Die Marvin!!!
Leuke klok!!!

Leuke aanwinsten; veel plezier ermee!

Bijzonder leuke aanwinsten.

De Pierce is gaaf, hopelijk krijg je die nog aan de praat.