Gek op paarden

en dan vooral van de bandjes die ze ervan maken. Afgelopen periode alleen nog maar shell cordovan banden gekocht, zacht, soepel en (imho) mooi.
Iemand van jullie een andere favoriete leersoort?

Explore Thomas Jansen

Niet in het bijzonder. IK had vroeger een bandje van Zalmleer wat ik wel erg apart vond. Ik overigens een kennis en die heeft een portefeuille gemaakt van uienleer. Als hij hem trekt moet hij huilen. :smiley:

dreski Schreef:

Niet in het bijzonder. IK had vroeger een bandje
van Zalmleer wat ik wel erg apart vond. Ik
overigens een kennis en die heeft een portefeuille
gemaakt van uienleer. Als hij hem trekt moet hij
huilen. :smiley:

Daar heb ik mijn hele leven al portemonee’s van: als ik hem open doe, springen mij de tranen in de ogen… :frowning:

Een echte paardenliefhebber eet of draagt geen paardenproducten.

Ik heb wel een paar paardenharen aan mijn strijkstok hangen
maar dat kan dan ook niet anders:D

In te smeren met boomhars.

Grt.

drex Schreef:

Een echte paardenliefhebber eet of draagt geen
paardenproducten.

Waarom niet?

Grt.

traditie

Ja! Sinds mijn Nomos ook gek op paarden. Heerlijk zacht en comfortabel. Kun je vertellen van welk merk/type jouw banden zijn?

Vooral de eerste band vind ik fantastisch! Maar daar ben ik ook nieuwsgierig naar, je kunt de banden volgens mij vanaf zo’n 44€ kopen tot honderden euro’s.

Zo heb ik eerder gelezen dat de Europese Cordovan zich niet kan meten met de Amerikaanse of Aziatische.

Nu ben ik benieuwd naar de merken van jouw bandjes en de ervaringen, als je hierover een stukje wilt schrijven graag! Misschien dat iemand anders er ook aan bij kan dragen?

Tommaat Schreef:

Ja! Sinds mijn Nomos ook gek op paarden. Heerlijk
zacht en comfortabel. Kun je vertellen van welk
merk/type jouw banden zijn?

De band aan de Stowa komt Stetefeld-design.de en is aan de binnenzijde met rubber afgewerkt, dus ideaal voor in de zomer. De andere komen van Uhrenbandversand en zijn van Fluco.

Tobias Schreef:

Tommaat Schreef:

Ja! Sinds mijn Nomos ook gek op paarden.
Heerlijk
zacht en comfortabel. Kun je vertellen van welk
merk/type jouw banden zijn?

De band aan de Stowa komt Stetefeld-design.de en
is aan de binnenzijde met rubber afgewerkt, dus
ideaal voor in de zomer. De andere komen van
Uhrenbandversand en zijn van Fluco.

Thanks (tu)

Tobias Schreef:

Iemand van jullie een andere favoriete leersoort?

aligator grote schub. vind ze erg stoer en chique tegelijkertijd, zonder dat ik t… creepy vind. opstekende slangenschubben kan ik maar niet aan wennen.

Ik heb zelf nog nooit een shell cordovan bandje gehad, ben eigenlijk wel benieuwd!

Ik heb zelf tot nog toe alleen bullhide, kalfsleer, croco, alligator, en hagedis/teju gehad.

Bullhide leer was 6mm dik zonder vulling dus dat was de minst comfortabele/favoriete.

Ik vind zelf een goede kalfslederen en ook de hagedis/teju bandjes doordat ze soepel zijn het prettigst.

Groeten.

Noel.

Oeh, een bandje shell cordovan leer van de Horween fabriek in Chicago lijkt me mooi. Vooral als er nog zo’n stempel aan de achterkant zit. Het liefst zo min mogelijk stiksels, zodat je meer van het leer ziet.

Merken jullie (als eigenaren van shell cordovan) ook iets van de eigenschap dat het leer niet “kreukelt” of “vouwt”, maar meer “golft”, juist omdat het zo stevig is?

Ferdinand Schreef

Merken jullie (als eigenaren van shell cordovan)
ook iets van de eigenschap dat het leer niet
"kreukelt" of “vouwt”, maar meer “golft”, juist
omdat het zo stevig is?

Dat klopt maar vooral ook door de soepelheid, vanaf het begin draagcomfort niet nodig om de band ‘in te dragen’.