Gekke Chinezen.. of..?

Ik vind het leuk af en toe eens op Aliexpress te kijken. Een ‘normaal’ ogend horloge of een homage zou ik er niet snel kopen, maar voor de prijzen kan het leuk zijn een geinig modelletje te nemen. Bijvoorbeeld zoals met draaiende schijven of een andere indeling (zoals Klokers).

Hieronder een paar voorbeelden van Ali, paar tientjes dus geen schade. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie dit zien: verschrikkelijk, leuk, instant ban…?

9 likes

Grappig qua techniek, niets mis mee wat mij betreft. Veel plezier ermee!

1 like

Grappig horloges hoor!:+1: Valt de kwaliteit van materiaal en bouwen een beetje mee?

1 like

Een jaartje geleden was ik op zoek naar een dun sporthorloge en ik wilde er niet te veel geld aan geven. Na een zoektocht op Amazon stuitte ik op een Wwoor, een dun quartz-horloge met blauwe wijzerplaat. Op Amazon kostte het 22 euro, terwijl ik een paar dagen later merkte dat het op Aliexpress slechts 16 euro kostte…

Ik draag het horloge niet veel, maar voor die prijs vind ik het best wel ok. Het houdt de tijd goed bij en het valt niet spontaan uiteen als ik het draag… Je ziet dat er bespaard is op dingen zoals de kleur van de wijzerplaat die lijkt alsof het een klein beetje vervaagd is, maar voor die prijs vind ik dat ergens normaal. Enkel het mesh bandje wat er bij zit, is vreselijk om te dragen.

1 like

Nou ik heb ze (nog) niet gekocht, maar een vriend van mij had een aliexpress Rolex Submariner homage (een “Reginald”) en die viel me niet tegen. Goed je voelt niet de kwaliteit en afwerking zoals duurdere horloges natuurlijk. :slight_smile:

1 like

Quartz, neem ik aan?

Wel jammer van die rare naam. Leuk horloge verder!

1 like

Ik vind het wel geinig en echt wel veel waar voor je geld!
Waarom niet dus!??? :slight_smile:

Ik weet echter nu al dat ik -gezien mijn huidige “collectie”- (overdreven sjiek woord voor mijn kleine verzameling) :blush: zo’n Chinees horloge toch bijna nooit ga dragen…en daarmee heb ik dus geen reden er eentje te kopen…
(ik heb al een goedkope Casio voor tijdens het sporten/klussen/zeilen) :sunglasses:

Ja klopt. Je ziet er ook wel mechanische voor iets meer (maar nog absurd weinig geld hoor), maar daarvoor blijf ik liever bij de bekende / betrouwbare uurwerken.

Ja dat is eigenlijk nog het moeilijke he… ik zie meer leuke horloges dan ik kan / zal dragen.

1st world problems…

Zo’n Sinobi is best een leuke aanvulling op de horloges van mijn vrouw. Die heeft een Danish Design en een Cluse waar ze erg blij mee is.

Waar zag je die ‘Fashion choices’? Kan het zo niet vinden.

Precies! :slight_smile:

Verder heb ik “een paar” horloges die -voor mijn budget- erg duur waren.
Voel mij dan ook wel een beetje “verplicht” deze vaak te dragen en geen Chinese klokjes van 13 euro om te doen s’ochtends :smirk:

(dat is overigens geen straf hoor; zal mijn calvinistische inborst wel zijn :innocent:)

1 like

Als je zoekt op Tomoro, Sinobi, Guanqin of Forsining dan kom je dit soort dingen wel tegen. Eenmaal bij een ‘apart’ model zie je onderaan vergelijkbare suggesties zoals vaker in webwinkels.

:+1:t2:

Hahah zo herkenbaar

1st world problems en Calvinistische inborst is geen makkelijke combinatie… :joy:

1 like

Hebbes: www.aliexpress.com/item/Gift-Ultra-Thin-Watches-Fashion-Casual-Men-s-Top-Brand-Luxury-Watch-SINOBI-Steel-Mesh-Band/32833374087.html

1 like

Oh sorry ik begreep je verkeerd, anders had ik je direct de link gestuurd :+1:t2:

1 like

Whatever floats your boat! :grin: Ik kijk liever bij de "hommage"verkopers, daarvan is de kwaliteit wel een stuk fatsoenlijker en vaak Japanse uurwerken aan bord, zelfs automatische, hoewel de Sea Guls ook niet slecht zijn. Is vaak onder of rond € 100,00

Voor die prijs neig ik dan alweer eerder naar een Seiko 5 ofzo - maar de Parnis c.q. Panerai homages lijken me bijvoorbeeld wel wat.

Dat wordt dan wel een 2e hands Seiko 5, of misschien een ouder model. Ik vind de prijzen van nieuwe vijfjes niet mals tegenwoordig (zie Watch2Day). Maar ook de MM en Parnis modellen zijn behoorlijk in prijs gestegen de laatste jaren. Een aantal jaren geleden kocht nog zo’n PamHom voor 60 à 70 euro, ik zie ze nu op eBay voor tegen en over de 200…

Graag ben erg benieuwd! Zie eigenlijk nergens nog gebruikersfoto’s. :+1:t2:

Ik heb me ook een “gekke Chinees” besteld. Ik kon deze niet aan mij voorbij laten gaan voor maar 18 euro, en ik moet eerlijk bekennen, ik kijk er ook serieus naar uit om hem om te doen. Het is een hommage, of eigenlijk een ordinaire kopie, van een van mijn grails, die helaas onbereikbaar voor mij blijft.
Ben erg benieuwd naar jullie meningen😎

3 likes