Hebbes:
Een overhemdenwinkel zat niet op de vaarroute zo te zien.
Zonder dollen: mooi horloge!
Het kopen van een Rolex bij een AD was voor mij niet echt een bijzondere of leuke ervaring. In opdracht van “the big boss” van de AD mocht ik de Batgirl in ontvangst nemen. Mevrouw leek niet zo happy met dit en deed alleen wat haar werd opgedragen. Het leek alsof ik blij moest zijn dat ik iets bij hun mocht kopen dan andersom. Natuurlijk is dit ook waar maar eigenlijk een omgekeerde wereld! Ik had op z’n minst wel een iets betere en vriendelijke service verwacht.
De ervaringen bij een grijze dealer zijn voor mij wat dat betreft 10x beter (muv. de welbekende dealer in Kerkrade dan).
Over de aankoop zelf ben ik wel zeer tevreden. Alleen met de gedachte dat het horloge splinternieuw is en mijn naam op het kaartje staat geeft mij een goed gevoel. Bij een particulier of een grijze dealer ben ik altijd bang dat er ooit is geknoeid met het horloge. Gelukkig is dit vooralsnog gevoelsmatig geweest maar die gedachte blijf ik helaas altijd houden.
1 post hoger.
Hoe dat voelt? Laat ik het beschrijven aan de hand van onderstaande foto’s, respectievelijk gemaakt 2 dagen, 1 dag en 1 uur na aankoop.
Duidelijk, de liefde bekoelde snel

Hoe dat voelt? Laat ik het beschrijven aan de hand van onderstaande foto’s,
Ik haal hier nog geen emotie uit. Alleen dat jij graag horloges koopt terwijl de zon schijnt.

Duidelijk, de liefde bekoelde snel
Ah. Zover kwam ik niet

Ik haal hier nog geen emotie uit.
Laten we zeggen dat een beetje afkoeling welkom was…
En ik dacht nu juist; het gevoel…is cool.
Anyway, weer genoeg getraind voor de AIVD kerstpuzzel. Laat maar komen die hap
Hee, dit topic gaar over Luxe horloges hoor
Ik wacht ook nog steeds op de dag dat ik een drankje op het terras bestel en dat daar dan een PP in zit🤔
Toen ik 21 was, heel lang (15 jaar) geleden, had ik een leuke bonus bij elkaar gesprokkeld met het verkopen van smartjes.
Daarvan naar de Verenigde Staten geweest en toen ik terug kwam en merkte dat ik nog wat over had:
Op naar Schaap & Citroen, om nu eindelijk die Omega Seamaster 300m te halen. (Veel te veel Goldeneye gespeeld op de N64 natuurlijk).
Voelde me toen een hele kerel.
Nog nooit meegemaakt dat de deur voor je open gemaakt moest worden en ook weer op slot ging. Kreeg koffie en het horloge werd op een kussentje gelegd. Ook moest ik mezelf met het horloge om in de spiegel bekijken van de verkoper. Wauw!
Hoe het dus voelt:
Toen ontzettend gaaf en ik voelde me de koning te rijk!
Maar dit geldt eigenlijk alleen voor de eerste keer. (Zoals met wel meer dingen).
Wat was de reden dat de verkoopster er niet blij mee was, maakt voor haar niks uit toch?

1 uur na aankoop.
Ik zou het niet bedenken. Een horloge met die waarde kopen en na een uurtje vraag je je dan af… zou hij blijven drijven in mijn spa rood?

Ik zou het niet bedenken
Ook niet als het Perrier was? Met een citroenschijfje erbij? Op een warme dag in Brussel?
Ik heb het met enige regelmaat gedaan, ik vond de experience altijd een stuk minder dan het horloge. Van die kruiperige medewerkers die (in Amsterdam) vaak alleen Engels spreken, doorgaans geen passie hebben voor het product (bijvoorbeeld geen enkel benul hebben van de historie van hun merk en/of andere merken) en de simpelste inhoudelijke vragen niet kunnen beantwoorden. Ik ben altijd het meest blij als ik weer buiten sta met het horloge om de pols of in de tas. En als je maar genoeg luxe horloges koopt gaat die angst er ook wel vanaf…
Vanaf 500 €… Ik dacht niet dat ik een luxury horloge voor mijn kind had gekocht voor een 1,5x luxury prijs.
Maar ja, ik was voor hem tevreden en ik hoop dat hij ook tevreden was zoals toen ik mijn grootvader horloge als erfstuk kreeg, een paar jaren geleden (ofschoon ik hem niet heb bekent, gestorven in '62).
Anders krijg ik veel meer trill als ik een van mijn oude horloge kan krijgen die ik een lange tijd heb gezocht en waarmee ik spelen kan.