Ik ben iemand die (nog) niet de mogelijkheid heeft om een luxe horloge te kopen, natuurlijk is de term luxe relatief. Voor de een is dat vanaf 500 euro en voor de andere vanaf 1k of 5k of nog hoger. Maar voor degene die bij een AD een luxe horloge hebben gekocht, hoe voelt dat nou? Was het voor jou een speciale ervaring? Ik ben wel benieuwd hoe dat nou in z’n werk gaat. Je wordt gebeld dat je horloge er is en gaat er naar toe, je maakt er misschien een dagje uit van en daarna loop je de winkel uit met een gassan tasje of weet ik 't. Ben je dan niet nerveus omdat je met zo’n duur iets over straat loopt?
ZOVEEL VRAGEN! 65=4(
Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie dat ervaren hebben, als je dat wilt delen uiteraard.
De zoektocht is vaak het leukst, dat kan ik je nu alvast vertellen.
Voor de koop voel je je vol, vooral je portemonnee. Tijdens de koop stijgt dit gevoel naar bijna orgastische hoogte.
Na de koop is er nog een euforisch gevoel wat enige tijd aanhoudt.
En daarna, daarna voel je je leeg en soms ook een beetje vies.
Het kan niet beter voelen dan tegen iemand met een (overduidelijk originele) rolex zeggen dat ondanks dat het een nepperd is, hij hem toch wel leuk staat.
Afspraak gemaakt voor om 16u horloge op te halen, om 15u stond ik al achter de hoek wachtend op 16u
Na afloop gelijk een klein kind in de auto je aankoop aan het bewonderen natuurlijk en extreem voorzichtig ermee rondlopen. Nu half jaar later mezelf er op betrapt dat ik er al mee in de tuin aan het klussen was
Luxe went zoals eerder gezegd, toen ik paar jaar geleden mijn Tissot prs516 afhaalde was de ervaring en gevoel hetzelfde…
Ik heb nadat ik iets duurs gekocht heb altijd de gedacht “f*ck ik heb echt veel te veel geld uitgegeven net”. Maar niet iedereen is zo krenterig als ik hopelijk
zoals hier al gezegd is, voor sommige is 500€ luxury en voor andere moet het minimum 5 of 10K zijn.
maar dat speelt geen rol bij het gevoel van je aankoop van jouw horloge.
ik heb al eens klokjes gekocht voor maar een paar tientjes en ook duurdere van meer dan 1K en ik kan je zeggen dat het gevoel hetzelfde is bij beide aankopen (bij mij althans)
dus, ik geraak opgewonden van een goedkoop evenals een duurdere aankoop
Mijn ervaring bij een Rolex bij Gassan. Eerst denk je “ga ik dit echt doen?”. Daarna voel je je het mannetje als je zegt “Ja! Pak maar in!” Dan betaal je en denk je: “Dat is echt veel geld”. Vervolgens ga je je bijna kleuterachtig gedragen. Daarna denk je alleen nog maar