Nee maar een (lichtblauw) gekleurde wijzerplaat lijkt heel tof.
Of een oranje titanium back cover voor de HFLE.
Of een groene wereldbol in een nieuwe parel van @stefanketelaars?
Kruiskopschroeven?
Subtiele en minder subtiele mogelijkheden genoeg lijkt me.
Dat snap ik, maar ook in een oxidatielaag kunnen krassen komen want eronder zit de titaniumkleur. Hetzelfde geldt voor een coating, ze kunnen die ontiegelijk hard maken, maar als er een krasje in komt is het contrast met de onderliggende kleur groot en het is moeilijk te herstellen.
Die bedoel je?.. de Gallio Tempo Trident.
“die Italiaan”, da’s dan Luciano Regruto, of zijn compagnon… 'k heb in het verleden in een andere bedrijfstak zaken gedaan met Luciano, aardige kerel wel…
Wat het anodiseren van Titanium betreft… Ja… een setje wijzers blauwen door er een spanning door te jagen… dat kan best… 't beste resultaat krijg je als je het Titanium eerst Etst.
Je krijgt dan vollere, diepere kleuren, en de resulterende Oxidelaag is ook wat sterker dan bij ongeëtst Titanium… echter… krasbestendig zou ik het nog steeds niet willen noemen.
Voor wijzers, en wijzerplaten zou het wel kunnen… 'k zit daar zelf ook over te denken… , een Titanium wijzerplaat, Sunburst geslepen, en dan Geanodiseerd?..Cool!.. verder zou ik na het slijpen, en voor het Anodiseren de plaat ook kunnen bedrukken, om dan na het Anodiseren de opdruk er weer af te halen met een badje in oplosmiddel, dan heb je de opdruk in blank metaal…best wel cool… er zijn ook hobbyisten die 't titanium eerst “beschilderen” met nagellak of iets van die strekking… dan op een hoog voltage Anodiseren, en dan de Nagellak erafpoetsen… en nog eens op een lager voltage Anodiseren… zodoende krijg je 2 kleuren, of meer zo je wilt… als je niet alle lak er af haalt…
Anodiseren op een lager voltage heeft namelijk geen invloed op de op hoger voltage behandelde stukken…
Maar… ik zou wel “subtiel” een uitholling of een groefje in de kast kunnen Anodiseren, en dan de rest weer blank slijpen of polijsten…