Gekozen voor dress i.p.v. dive, maar welke?

Hallo allemaal,

zoals een aantal van jullie weet heb ik eigenlijk een zeer sterke voorkeur wat horloges betreft voor duikhorloges. Ik heb deze dan ook in allerlei soorten en maten in mijn bezit gehad, van redelijk bescheiden tot echte toolwatch, van goedkoop tot wat duurder, altijd minimaal 100 meter waterdicht (niet echt duik, maar vooruit…). Even een kleine opsomming:

• Omega Seamaster GMT 2234.50
  • Omega Seamaster 2264.50
  • Longines Hydorconquest Chronograph
  • Dugena Seatech
  • Oris TT1 Diver Date
  • Oris Meistertaucher Regulateur
  • Glycine Lagunare
  • Glycine Lagunare Chrono
  • Steinhart Ocean One Red
  • Steinhart Forty Four GMT
  • Magrette Regattare
  • Zinex Nitrox Blue Abyss
  • Oris Small Seconds Blue
  • TAG Heuer Aquaracer Chrono
  • Daniel Mink Professional Diver
  • Citizen Ecozilla

En natuurlijk de nodige Sector’s, Invicta’s en Seiko Monsters. Ik heb eigenlijk slechts een paar dresswatches gehad zoals de Meistersinger AM507, Steinhart NAV B-Uhr LGE en de Ball Fireman II.

Mijn laatste aanwinst wat duikhorloges betreft was de Boschett Cave Dweller II, een monster van een duikhorloge: 44mm diameter, 16,5 mm hoog en ruim 250 gram.

Gezien mijn werk kwam ik er echter achter dat veel van mijn horloges steeds minder passen bij mijn kleding, voornamelijk bij de manchetten van mijn mouwen…

Daarom was ik op zoek naar een dressy horloge, de Boschett heeft daar plaats voor moeten maken. Dus zowelop dit forum als op WUS een FSOT geplaatst. Leuk om te zien wat voor soort reacties en horloges je daarbij aangeboden krijgt. Maar het leeuwendeel was toch echt weer een ander duikhorloge, vaak ook nog groter en dikker wat bijna niet voor te stellen is ::o

Maar er zat er ook 1 bij waarvan ik dacht dit kon hem wel eens worden, echter het aanbod was er een uit de categorie: “te mooi om waar te zijn”. Het ging nl. om een gerenommeerd Zwitsers horlogemerk met een nieuwprijs die ruim drie keer hoger lag dan de aangeboden Boschett, 2 maanden oud, helemaal compleet en zo goed als ongedragen. En ik hoefde niets bij te betalen wat natuurlijk gelijk voor alarmbellen zorgt! Maar de verkoper leek mij echt oprecht, hij stuurde zelfs een kopie van de aankoopbon en het garantiebewijs waardoor ik dit kom matchen bij het merk zelf, het bleek inderdaad te kloppen: dit horloge was door hem nieuw gekocht, model en nummer kloppen en er zit nog bijna 2 jaar fabrieksgarantie op.

De verkoper heeft ook een goede reputatie en een flink aantal recommendations op WUS, dus heb ik de knoop doorgehakt waarbij hij eerst zijn horloge verstuurd (wat gisteren is gebeurt) en ik mijn horloge verstuur na ontvangst van het zijne.

Ik verwacht het horloge ergens volgende week, het is een soort horloge wat ik niet eerder heb gehad, tenminste niet iets wat er ook maar enigszins op lijkt.

Een echte dress watch: 42 mm diameter, 12 mm dik, day/date, 100 meter WR, schroefkroon en…DLC (Diamond Like Carbon), dit is voor mij echt een primeur, ben heel benieuwd wat ik ervan ga vinden.

Zodra het horloge binnen is zal ik mijn eerste gedachten en foto’s plaatsen. Tot dan laat ik jullie nog even in het ongewisse. Mochten jullie denken te weten om welk horloge het gaat dan hoor ik het graag.

Degene die het eerste het juiste antwoord geeft, stuur ik geheel gratis een handmade dikke bruine 22mm leren RIOS 1931 strap toe…heel lichtjes gebruikt dus zgan! Als je er tenminste wat aan hebt…(:smiley: Ik stuur het bandje pas toe als ik mijn horloge binnen heb, dus een beetje geduld graag!

Groet,
Eric

Een sinn?

Ik heb geen idee welke het gaat worden maar ben heel benieuwd Eric!
Juist vanwege het imposante rijtje exen, kloeke duikers wat ik zo kan copy/pasten in mijn mapje wannahaves…:slight_smile:
Ik kan mij niet echt een dresswatch bij jou voorstellen.

Gaat het om een Hamilton Jazzmaster misschien?

gr Ron

ebel ?

Hahahaha, leuk om jullie in het duister te zien tasten…:wink:

@Tim-1985: sorry, zou willen dat het waar was!

@Bikerplus: helaas, volgens mij ook niet verkrijgbaar als DLC-uitvoering.

@Schmeink: ook niet…

@Thehaguedragon: ik snap precies wat je bedoelt, dus hou het Verkoopforum maar in de gaten de aankomende weken, mocht het me echt niet bevallen, dan…

Eric

EricPP Schreef:

Een echte dress watch: 42 mm diameter, 12 mm dik,
day/date, 100 meter WR, schroefkroon en…DLC
(Diamond Like Carbon), dit is voor mij echt een
primeur, ben heel benieuwd wat ik ervan ga vinden.

LOL, dat vind ik een lastige. Deze specs zijn wat mij betreft niet echt van een dresswatch.

Longines? Oris?

Als het inderdaad te mooi is om waar te zijn, en het het toch zo is.
En het toch zo is,en het toch zo is.
Nou dan kan ik je alleen maar feliciteren,veel geluk gewenst(tu).
GR harb

Let op, om in aanmerking te komen voor het bandje dan gaat het niet alleen om het merk maar ook om het model…:smiley: Het moet niet te makkelijk worden X(

@Vahalis: mee eens, maar dit zijn toch echt de specs van een dresswatch…

@Harb: helemaal mee eens, to be continued!

Eric

LOUIS ERARD 1931 Régulateur Réserve de Marche???
http://forums.watchuseek.com/f404/louis-erard-1931-r�gulateur-r�serve-de-marche-237798.html

@Jeronimo: geen day/date en “slechts” 50m WR…

Eric

Oris BC3 Advanced Day Date?

Agree met Krentenbol, maar ook met Bas. Stoere klok, maar dit is geen dresswatch! Een DLC dresswatch zou ik bijna een contradictio in terminis willen noemen (prove me wrong :wink: )

And we have a winner! Het gaat inderdaad om de Oris BC3 Advanced Day Date, hier een tweetal foto’s van de verkoper, het horloge is onderweg:

Lumeshot is gemaakt op de introductie op Baselworld 2010, niet door mij…

In mijn ogen toch echt geen duikhorloge, of zie ik dat verkeerd…:S

@Krentebol: stuur je mij even jouw adres per pb, dan kan ik het bandje tzt op de post doen naar je!

Groet,
Eric

Krentenbol Schreef:

Oris BC3 Advanced Day Date?

In gewoon staal met witte wijzerplaat is deze echt mooi. En ja dit is stiekum toch wel een soort van dress watch.

Hela hola… we gaan toch niet alles wat geen duiker is, een dresswatch noemen? Er is nog zoveel meer te koop in horlogeland behalve duikers en"dressers"…

Verder een puik horloge hoor, proficiat! Goede deal!

Ook waar, het is gewoon een mooi stoer horloge.

cool!

heel cool, maar geen dress hoor :slight_smile:

Eddy C. Schreef:

Hela hola… we gaan toch niet alles wat geen
duiker is, een dresswatch noemen? Er is nog zoveel
meer te koop in horlogeland behalve duikers
en"dressers"…

Verder een puik horloge hoor, proficiat! Goede
deal!

+1