Vandaag kreeg ik van een collega een handvol ijzer voor onderdelen.
niets liep en was en is oud
Wat mij echter gelijk opviel was dat 1 van de seikos scheef in de kast zit. Ik heb wel gelezen dat dat een chauffeurs horloge betreft dat als je met je handen optien voor tweeaan het stuur zit, je tochrecht` op je klokkie kan kijken.
Dit zou wellicht een uniek seiko klokje worden.hahahaha
Inmiddels heeft iemand me via de mail al ingelicht en die heeft het vermoeden dat de wijzerplaat los zit een verdraaid is, wat een veel(achteraf) logischer verhaal is.
Je ziet het, een mens is in staat omzich gelukkig te prijzen met een uniekhorloge.
Mn werkgever zei weleens: stel je voor dat je een Rembrandt horloge vind.
Ik zei: die schilderde.
Hij zei weer: ja, maar STEL dat hij 1 klok heeft gemaakt en jij vind die…nou, das net zo iets als een scheve seiko haha.
ik heb dit nl nooit eerder gezien bij een seiko.
het zijn beide automaten. de scheve loopt na veel geschud en voorzichtig getik maar stopt, de andere loopt al weer drie uur en heb ik even op een band gezet en om gedaan om te testen.
ik zou nl graag de lopende van een nieuwe kast en glas willen voorzien, het uurwerkje ziet er schoon uit.
Dekken de kosten daarvan de lading??en is zo een kast met glas voorhanden. Al dan niet een mooie gebruikte??
de scheve wil ik graag meer van weten. die loopt niet, ook zijn daar enkele band pennetjes afgebroken en zitten dus nog in de poten.
Is dit een klok om te herstellen(uurwerkje is niet verroest oid, zou wel gecleand moeten worden denk)
ik heb wat gegevens!
de scheve: 7006-8080r staat op de wijzerplaat. achterop de kast staat 7006-8040 336232 japan m
de rechte lopende: 7009-8028 850624
Er zat ook een geneva bij met band, batterij leeg, effe een te kleine erin en die liep wel, maar ik heb het idee dat de sec wijzer loszit en de wijzers iets aanlopen. Is dat het herstellen waard??
de wijzerplaat heb ik bekeken en is uit de kast geweest, ziet er wmb netjes genoeg uit en het glas is acceptabel. de getallen lichten op en de wijzers ook een beetje, na onder een lamp te hebben gelegen.
Ook kocht ik drie weken geleden een seiko vanaf een beflitste foto op de gok, maar daar ben ik wel blij mee nu die binnen is. Waarschijnlijk toch wel een vintage??
betreft een chrome kast,blauwe wijzerplaat met rode streepjes, automaat 7006-6010 325019 op wijzerplaat 7006-61005 gaat om de laatste drie foto`s.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat hij(voor mij) er in het echt minder slecht uitziet wat betreft krassen!
graag jullie inbreng, en hartelijk bedankt alvast.
Ik merk wel dat ik beter had kunnen blijven roken, dat was een bevredigendere verslaving hahahahaha