Gekregen meuk ,seiko

Vandaag kreeg ik van een collega een handvol ijzer voor onderdelen.

niets liep en was en is oud

Wat mij echter gelijk opviel was dat 1 van de seikos scheef in de kast zit. Ik heb wel gelezen dat dat een chauffeurs horloge betreft dat als je met je handen optien voor tweeaan het stuur zit, je tochrecht` op je klokkie kan kijken.

Dit zou wellicht een uniek seiko klokje worden.hahahaha
Inmiddels heeft iemand me via de mail al ingelicht en die heeft het vermoeden dat de wijzerplaat los zit een verdraaid is, wat een veel(achteraf) logischer verhaal is.

Je ziet het, een mens is in staat omzich gelukkig te prijzen met een uniekhorloge.

Mn werkgever zei weleens: stel je voor dat je een Rembrandt horloge vind.
Ik zei: die schilderde.
Hij zei weer: ja, maar STEL dat hij 1 klok heeft gemaakt en jij vind die…nou, das net zo iets als een scheve seiko haha.

ik heb dit nl nooit eerder gezien bij een seiko.

het zijn beide automaten. de scheve loopt na veel geschud en voorzichtig getik maar stopt, de andere loopt al weer drie uur en heb ik even op een band gezet en om gedaan om te testen.

ik zou nl graag de lopende van een nieuwe kast en glas willen voorzien, het uurwerkje ziet er schoon uit.

Dekken de kosten daarvan de lading??en is zo een kast met glas voorhanden. Al dan niet een mooie gebruikte??

de scheve wil ik graag meer van weten. die loopt niet, ook zijn daar enkele band pennetjes afgebroken en zitten dus nog in de poten.

Is dit een klok om te herstellen(uurwerkje is niet verroest oid, zou wel gecleand moeten worden denk)

ik heb wat gegevens!

de scheve: 7006-8080r staat op de wijzerplaat. achterop de kast staat 7006-8040 336232 japan m

de rechte lopende: 7009-8028 850624

Er zat ook een geneva bij met band, batterij leeg, effe een te kleine erin en die liep wel, maar ik heb het idee dat de sec wijzer loszit en de wijzers iets aanlopen. Is dat het herstellen waard??

de wijzerplaat heb ik bekeken en is uit de kast geweest, ziet er wmb netjes genoeg uit en het glas is acceptabel. de getallen lichten op en de wijzers ook een beetje, na onder een lamp te hebben gelegen.

Ook kocht ik drie weken geleden een seiko vanaf een beflitste foto op de gok, maar daar ben ik wel blij mee nu die binnen is. Waarschijnlijk toch wel een vintage??

betreft een chrome kast,blauwe wijzerplaat met rode streepjes, automaat 7006-6010 325019 op wijzerplaat 7006-61005 gaat om de laatste drie foto`s.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat hij(voor mij) er in het echt minder slecht uitziet wat betreft krassen!

graag jullie inbreng, en hartelijk bedankt alvast.
Ik merk wel dat ik beter had kunnen blijven roken, dat was een bevredigendere verslaving hahahahaha

Leuk om te krijgen vind de laatste wel gaaf, kortom opknappen en dragen.

De “scheve” Seiko zit dan ook nog eens “verkeerd” scheef of is dit de linkshandige versie! :wink:

dat verkeerd scheef, das niet waar. ik ging ook met zo een zelfde reactie een keer de mist in bij een volgens mij dunhil horloge. maar als je hem links draagt, en je hebt het stuur beet op de 10 met je linker hand, en je kijkt dan weer naar je klok, kijk je in feite in een haakse lijn over de 6 naar de 12.

Dus in mijn optiek zou het nog steeds kunnen!

Bij rechts dragend zou je dus over de 5naar de 11 kijken zeg maar.

Je ziet het een enkele keer volgens mij bij nike, die heeft een sportwatch welke schuin aan de band zit met volgens mij dezelfde achterliggende gedachte.Niet dat een chauffeur sport achter het stuur,…met rechts…maar je snaptum wel denk hahah.

gr japioow

Je hebt gelijk, overigens kom ik wel vaker horloges tegen die bewust schuin in de kast zitten. Je ziet het bijvoorbeeld vaker bij vliegers! :slight_smile:

Ga je die paarse opknappen; ander glaasje, beurtje?

die paarse vind ik zoooo mooi hahah. tsal mn oudste klokkie zijn en ik vind hem echt te gek. stom he??
Dus schaarwijnlijk laat ik die wel een keer doen.

ik heb ook wel nieuwe horloge, absoluut geen dure, maar ik ga steeds meer interesse krijgen in die oude dingen. Ik zag op mp ook een aantal mooie oude chrono`s, zelfs met de knoppen bovenop zeg maar.
Dat vind ik echt te gaaf.

maar ik ben weer helemaal verslaafd en kom dus weer tijd te kort.
Ik volg het forum in elk geval dagelijks, dus dat zit wel bij de tijd

bedankt en groet, japioow

langejaap Schreef:

die paarse vind ik zoooo mooi hahah. tsal mn
oudste klokkie zijn en ik vind hem echt te gek.
stom he??
Dus schaarwijnlijk laat ik die wel een keer doen.

ik heb ook wel nieuwe horloge, absoluut geen dure,
maar ik ga steeds meer interesse krijgen in die
oude dingen. Ik zag op mp ook een aantal mooie
oude chrono`s, zelfs met de knoppen bovenop zeg
maar.
Dat vind ik echt te gaaf.

maar ik ben weer helemaal verslaafd en kom dus
weer tijd te kort.
Ik volg het forum in elk geval dagelijks, dus dat
zit wel bij de tijd

bedankt en groet, japioow

Helemaal niet raar, want vind hem ook geweldig! :slight_smile:

Ben het met Bidle eens: die laatste is leuk! Toch mooi dat mensen wat voor je bewaren zodra ze weten dat je een horlogetic hebt!

Doe klote krassen. Ik had twee seiko`s waar ik me op kon uitleven zoals jullie hierboven zien, dus na een test hetzelfde met de paars/blauwe gedaan.
De twee andere seiko lopen overigens weer. bij de een de rotor losgelopen en die andere vuil en narigheid.
Blaasje hier,schudje daar en weer gaan . effe poetsen doet sowieso wonderen, meeste krassen weg.

Ziet er mi gelijk effe een tikkeltje beter uit.
en zo blijft men bezig.

gr Japioow

Zo, dat ziet er echt een stuk beter uit!! (tu)Chapeau voor Japioow.

hahahhaah, ik moet er effe om 5,30 uit moggol.

Maar ja, ik heb de tijd…
O nee, alleen een paar klokkies.

Nou dan ga ik maar…effe verder neuzen8-):z

Enne,…ik ga nog veel meer moois krijgen!(relatief)

langejaap Schreef:

hahahhaah, ik moet er effe om 5,30 uit moggol.

Maar ja, ik heb de tijd…
O nee, alleen een paar klokkies.

Nou dan ga ik maar…effe verder neuzen8-):z

Enne,…ik ga nog veel meer moois
krijgen!(relatief)

Kijk er naar uit! Altijd leuk dit soort giften, op deze manier ben ik aan m’n 6105 gekomen weliswaar van familie maar toch!

langejaap Schreef:

http://i54.tinypic.com/20uzhg3.jpg

Doe klote krassen. Ik had twee seiko`s waar ik me
op kon uitleven zoals jullie hierboven zien, dus
na een test hetzelfde met de paars/blauwe gedaan.
De twee andere seiko lopen overigens weer. bij de
een de rotor losgelopen en die andere vuil en
narigheid.
Blaasje hier,schudje daar en weer gaan . effe
poetsen doet sowieso wonderen, meeste krassen
weg.

Ziet er mi gelijk effe een tikkeltje beter uit.
en zo blijft men bezig.

gr Japioow

Ziet er zo al weer super uit! :slight_smile:

ik leg al te slapen !!!:D:z:z

Mijn beste,

inmiddels heb ik zoals jullie weten de mooiste seiko al een aantal weken om, en 1 van de 2 7006 modellen heb ik ook al een tijd om in mn werk en die blijft warempel lopen als een zonnetje. daar heb ik ook op zitten poetsen en ik moet zeggen, netjes geworden al zou je dat niet verwachten.

Nu liep de seiko waar de wijzerplaat van los zit ook, maar drie uur voor in twee uur hahaha. die had adhd.

Nu heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb hem uit elkaar gehaald en de balans schoon weten te krijgen. deze voornoemde plakte en ik las alhier op het mooie forum dat je dat kan verhelpen met was benzine.

ik heb heel de balans in een dopje hpe ontvetter gehangen en een beetje bewogen voorzichtig en daarna droog geblazen en weer gemonteerd. eerst zattie niet goed maar …nu loopt de klok weer als een malle,…en tot nu op tijd.

echter de vraag luid: hoe zet ik de wijzerplaat vast, want die draaid in de kast.

das jammer en,…de klok loopt dan ook niet meer op tijd!:sunglasses:

wie kan me vertellen hoe ik die vast krijg??

dan kan ik toch gewoon dat klokkie in mn werk dragen en ben ik een pruts ervaring rijker.

h dank en gr, Japioow

Het is inmiddels al even geleden dat ik de oude meuk kreeg maar zie hier, uit de dood herrezen.
De ene vanwaar de wijzerplaat loszat is overleden, of wel…heeft het nooit goed gedaan en is nu tot sleutel object verworven.

De andere heb ik uit elkaar gehad(uurwerk niet) kast gepolijst en zijkanten mat gemaakt(vind ik mooi) en het glas vervangen voor het glas van de voornoemde.
Deze is beter want in het originele zat een barst.

Ik heb een tijd met dit klokje gewerkt(straatmaker!!) en nu ligt het weer heerlijk in mn kast en gaat niet meer om naar het werk . ik koester het als een nieuwe hahaha.

Gek eigenlijk, dat je ineens weer verliefd bent op een werk horloge

Ik ben tot nu tevreden, ik wil graag meer kunnen en dus blijf ik oefenen en inspiratie opdoen.

Deze vind ik in elk geval een aardig beetje opgeknapt tov toen ik ze kreeg als oude meuk

hrg jaap

Ziet er goed uit hoor, mooi werk.

netjes opgeknapt zeg, ik had hem ingeschat op rijp voor de sloop.

Leuk om te zien dat hij weer een nieuw leven krijgt.

hij gaat het nog jaren doen,…als het aan mij ligt

super! ik ben gek op opknappers en dit soort voor/na projecten. Genieten!

ziet er weer erg goed uit … (tu)
is idd altijd leuk om een voor en na te zien …en helemaal als het resultaat zo goed in :slight_smile: