Gekregen van mijn opa...

Hier een klein horloge.
Iemand enig idee of dit enige waarde heeft…
Volgens mijn opa was deze wel wat waard maar volgens mij wou hij er gewoon vanaf😂

6 likes

Het is een militair horloge. Op ebay gaan ze zo te zien voor 100-200 euro

Ik zie achterop stocker & yale staan.

1 like

Google maar eens op stocker & yale sandy 184 watch…
Er gaat een wereld voor je open :wink:

Leuk filmpje ook…

4 likes

Haha ja ik merk het😂
Hij lag al bijna in de prullenbak😅

1 like

Wijzers staan niet best. De positie van de urenwijzer zou corresponderen met de positie van de minutenwijzer, als die laatste nu op 12 over half zou staan.

Trust me, ik heb recent 5 Speedmasters in handen gehad voor er eentje bij zat die perfect genoeg was. :wink: Verder een relatief bijzonder ding! :+1:

1 like

Daar ga ik even over nadenken.

:wink:

3 likes

Dit is je meest kostbare horloge. Hoezo? Je hebt hem van je opa. Ik neem aan dat je nog jong bent en hoop voor jou dat je nog veel van jouw opa kunt genieten. Maar als hij er niet meer is dan is dit jouw aandenken. Als je naar je pols kijkt zul je aan hem denken. Zeker goed bewaren en koesteren. Leuk horloge wat ook tegen een stootje kan.

5 likes

Precies dit!
Zo heb ik een hele tijd geleden een Prisma horloge geërfd.

3 likes

Precies! Ik heb geen flauw idee waar het horloge van mijn grootvader is (hij is ook al ruim dertig jaar geleden overleden) maar dat had ik toch graag willen hebben. Zijn vulpen en notitieboekje heb ik wel trouwens :smiley:

Zuinig op zijn dus, vanwege de emotionele waarde!

1 like

@DHR.Roenhorst
Military issued horloges zijn een aparte categorie in de horloge (verzamel) wereld. Gezocht en moeilijk aan te komen. Bovendien een geschenk van je Opa. Nog geen erfstuk dus maar als het eenmaal zover zal komen is dit een prachtig aandenken aan hem.
Nu hij het je zelf nog kan vertellen: probeer er eens achter te komen hoe hij dit horloge ooit verworven heeft, wie weet zit er een prachtig verhaal achter. Verder: misschien heeft het zin om iemand te vinden die je kan helpen dit bijzondere klokje weer helemaal in orde te krijgen, bijvoorbeeld het juist stellen van de wijzers. Er zijn genoeg kundige horlogemakers hier op het forum te vinden die je daarbij van dienst zouden kunnen zijn.
Kortom: Koester het en geniet er van.

En koester Opa, zolang als ie er nog is!.

1 like