Gekregen voor mijn verjaardag (in 1963)

Deze Junghans heb ik gekregen van mijn opa en oma op mijn 10e verjaardag in 1963.
Onlangs een nieuw glaasje op laten zetten, werkelijk prachtig die bolling van dat plexi. Hele mooie plaat en onbeschadigd, ondanks dat ik er in mijn jeugdjaren niet echt bewust mee bezig was om het horloge heel te houden. Wel een beetje klein, 28 mm. zonder kroon. Heeft volgens mij nooit een servicebeurt gehad, maar loopt nog perfect.
Ennuh, t’is wel geen open 6, maar zeg nou zelf, wel een prachtige open 9. :wink:

groets,
rombo

Heel mooi, en wat een leuke herinnering aan vervlogen tijden.

En mèt een eigen Junghans uurwerk, dus manufactuur!

Mijn beste,

Ziet er bijzonder fraai uit, deze memorabele Junghans.
En als ik heel eerlijk moet zijn, dan vind ik een onzichtbare 6 veel spectaculairder dan een open 6.::o::o::o

Orologio Signaturis Temporis.B)-

In '63 werd ik ook 10, maar of ik toen al een horloge had weet ik niet meer.
Mijn eerste kreeg ik van mijn ouders, een handopwinder, geen idee waar die gebleven is:(

Maar leuk dat jij hem nog wel hebt(tu)

En een open ‘9’ is toch gewoon een omgekeerde open ‘6’, toch?

Super cool (tu)

Bedankt voor het delen!

Gr. Roel

p.s

Een open 9 is minstens net zo cool als een open 6 :wink:

Klein, maar fijn! (tu)

Door het geringe formaat is hij wel prachtig in balans. De kleine seconde zit mooi midden tussen de grote wijzers en de rand, inplaats van wat je tegenwoordig veel ziet, veel te dicht in het midden.
Neem daarbij de bolle rand van de wijzerplaat, de lange wijzers en het prachtige font, en je hebt een erg mooi horloge.

Groeten,

Martin