Gekregen zakhorloge op laten knappen?

Hallo allemaal,

Ik heb een zakhorloge gekregen en het is in vrij slechte staat. Nu zou ik graag van de kenners willen weten of met nog de moeite is op deze op te laten knappen? En bij wie zou ik daar voor terecht kunnen?

Het glas is eraf… en het sluit van geen kant.
Gr Casper

4 likes

@koen denk ik? Zo te zien een mooi antiek horloge met een slagwerk, bijzonder, duur en de moeite waard zou ik zeggen.

Alleen al het uurwerk is de moeite waard.
Mooie achterkant, met stiftjes vastgezette platine en gong, prachtig.

Kun je een foto maken zodanig dat je tussen de platines kijkt.
Het zou me niet verbazen dat er een snek in zit.

Wil de glasrand nog wel op de kast scharnieren?

Met vriendelijke groet,
Inca

1 like

Wat zijn de platines?

Ik heb echt helemaal geen verstand van oude zakhorloges…

Dat zijn de ‘platen’ waar de tandwielen enz. tussen zijn aangebracht.

2 likes
1 like

Het blijft net even te veel verscholen. Het gaat om de donkere ‘spleet’.
Mooi ook trouwens het ajour detail met de letters van het merk er in: A B & T

1 like

Zeer mooi English Fusee horloge, denkelijk ook best wat waard. Naar mijn mening in ieder geval het opknappen zeker waard! @koen die al aangehaald was, kan je er zeker meer over vertellen!

Mooi horloge! :relaxed:

Edit: ik vergis me, zit middenin het leerproces en sprak uit enthousiasme voor mijn beurt! :grin: :slight_smile:
Denk dat @Ko-Banden gelijk heeft hier. :+1: :blush:

1 like

Mooi Frans slagwerk horloge. Kwartierslag, dwz hij slaat de kwartieren. Niet vanzelf maar je kunt hen laten slaan door de knop waar de ring aan zit in te drukken en dan weer loslaten. Hij slaat dan de uren op 1 gong en de kwartieren op een andere gong. Zodat je ongeveer weet hoe laat het is. Zo deden ze dat vroeger in het donker als je 's nachts de tijd wilt weten. Er zit geen lume op :grinning:
De kast is goud denk ik.
Zeker de moeite waard om om te knappen.

Ko

2 likes

Dank je voor de reacties…