Ik zie zo dat er horloges voor verschillende gelegenheden zijn. Sommigen hebben een daily beater, een apart horloge voor vrije tijd, ander horloge weer voor het sporten, een chique nette voor bijzondere gelegenheden, een vakantiehorloge, en blijkbaar bestaat er ook zoiets als een slaaphorloge voor mee naar bed.
Leuk topic…
Deze draag ik op koninginnedag en Wanneer het Nederlands elftal speelt.
Deze zijn voor dressy gelegenheden…
Deze kan eigenlijk altijd en overal en wanneer ik haast heb pak ik hem snel. Het voordeel van een quartz.
Deze 2 wanneer ik ga darten…(soort sportmodellen dus)
Deze wanneer het een mooie dag is om erop uit te trekken…
Deze twee wanneer ik me nostalgisch voel…
Deze wanneer ik een kater heb en snel en vlot toch goed de tijd wil kunnen aflezen.
Dit is een daily beater…
Dit is voor een zomerse stralende dag…
Om te zwemmen natuurlijk…
Deze voor het werk…
Dit is een klushorloge…
Deze is ideaal voor dressgelegenheden die kunnen ontaarden in een hengstenbal.
Ik vind die wijzers mooi passen bij een sport als dart. Draag em alleen niet om je “goeie hand”. Alle darts komen denk ik lager aan dan je dacht. Zo een rose gouden kast moet wel een paar kilo’s wegen!
( alhoewel ik ook wel eens de superocean mee het
zwembad in neem)
Aaaaaaahhh! Chloor op zo een mooi klokkie…
:-S
ja , en voor het slapen komt binnenkort de Traser
zodat ik m’n eigen lampje hebt om lekker te kunnen
lezen:D
Arm vrouwtje…
voor dressy gelegenheden: ja, dat zal wel weer de
superocean worden.
Goh, heb eigenlijk veel te weinig klokkies!
Inspirerend heh zo een topic. Weer een “goeie” reden om een nieuw horloge aan te schaffen.
Hebben jullie nog horloges voor andere gelegenheden dan die al genoemd zijn?
Een euh… begravenishorloge (ben met een Phantom projectje bezig, dat zou em dan kunnen worden), een euh…pfff… kookhorloge (met een makkelijke timer ofzo erop???), een thuisbioshorloge (met bijv. IR afstandsbediening), een fietshorloge (met GPS om je route en metingen op te slaan), etc.
P.S. Gek als ik ben, bedenk me ineens dat ik ook een douchehorloge heb. Worden m’n draaghorloges niet nat en kunnen na het douchen weer meteen om.
Het kinetic gedeelte ook een beetje beweging, zodat alle onderdelen gesmeerd/soepel blijven. En na een lekkere douche mag ie weer lekker in het zonnetje om te drogen en op te laden. Vond het destijds briljant zo een duo oplaadsysteem.
[www.watches88.com]
De mijne is bicolor met een geheel fluorcerende wijzerplaat.
Goed spoelen na het zwemmen, niets aan de hand.
In zee doe ik of de Atlas om of helemaal niets.
gr Ron
Voel toch een beetje mee voor zo een mooi horloge.
Op lange termijn lijkt het me toch niet helemaal goed te kunnen zijn voor een horloge. Maar ja, een horloge moet gedragen worden. Ik kan het me alleen niet veroorloven met zulke dure horloges mee te gaan zwemmen. Daarvoor heb ik een trouwen Seiko Monster Black.
Ieder z’n ding. Waarschijnlijk zijn er zelfs lui op de wereld die met een dure leren band zwemmen. Die vinden het zich veroorloven.
Sinds ik hem heb,ben ik denk ik twee maal het zwembad in geweest met de superocean.
Vind eigenlijk dat als ze hem tot 1500m waterdicht maken en hij gaat nooit het water in,het best wel zielig is voor het klokkie:D
Maar,ja,voor het zwemmen heb ik eigenlijk de Seiko Atlas, en die is sneller vervangbaar als de B.
Ben best wel zuinig op m’n klokkies , maar ik wil ze wel dragen en niet in een kistje doen,als je begrijpt wat ik bedoel;)