Vandaag een pakje uit de USA mogen ontvangen met een toch wel heel duur horloge. De waarde stond duidelijk vermeld, maar tot mijn verbazing: geen btw en geen invoerrechten.
Kan nu de vlag uit, of kan ik alsnog een rekening verwachten?
Dat kan nog veel gekker. Een vriend van mij kreeg na een jaar (!) nog boetes uit Italiël voor het rijden in een zona pietonala zonder de juiste vergunning. Zes om precies te zijn. Van honderd piek per stuk dacht ik.
Dat klinkt mogelijk als pre internet tijdperk. Toen ging een hoop een stuk slomer er aan toe.
Dat van mij Was een paar jaar geleden. Ik denk dat bij iemand lag te suffen. Want normaal volgt de aanslag binnen een week.
Wacht maar even met die vlag…
Ik had op dezelfde dag en datum ( zelfs tien minuten eerder ) als een forumgenoot ook nog hetzelfde horloge besteld bij Gnomon watches. Ik dacht dat het via DHL kwam en vroeg of hij nog moest betalen aan de deur. Toen bleek hij vooraf al betaald te hebben via een linkje van de vervoerder.
Ik had verder niks gezien of gehoord en dacht, nou das mazzel. Hij wel en ik niet, tot ik opeens een brief kreeg dat ik alsnog en ook ff snel moest dokken want anders…nou dat weet je dus wel. Verhoging, incasso etc.
Echter had ik niet eerder tot dat moment een factuur gezien van DHL. Nou ja, dus maar snel overgemaakt. Dus ik zou er maar van uitgaan dat het nog komt dn kan het alleen nog maar meevallen als er niks meer komt.